×

Accesează
contul existent

Banci si asigurari

Paradoxul bonus-malus este ca de fapt ramane doar bonus, unde sunt 99% dintre soferi Toata lumea...

Paradoxul bonus-malus este ca de fapt ramane doar bonus, unde sunt 99% dintre soferi Toata lumea striga ce frecvente mari de daune auto sunt in Romania, dar doua treimi dintre soferi primesc nota maxima conform sistemului bonus-malus. De ce nu sunt mai multi soferi in malus?

26.07.2024, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ In cazul unui accident, sanctionarea din sistemul bonus-malus prevede ca soferul va fi penalizat cu doua clase in jos, dar este suficient avand in vedere ca doar 1% dintre soferi se afla in malus? ¬ Toate statisticile arata ca Romania are cea mai mare frecventa a daunelor auto din UE, dar raportat la sistemul bonus-malus, avem cei mai exemplari soferi pe sosele ¬ Pe langa tehnicalitatea sistemului bonus-malus, care ar trebui cel putin restructurat, daca nu schimbat, apar si diferite incoerente care pe hartie sunt logice, dar in practica nu sunt adaptate realitatii. Sistemul bonus-malus, care pana in ultimii 2-3 ani functiona, a ajuns sa nu mai insemne aproape nimic pentru majoritatea soferilor care se afla in clasa de bonus, care ar trebui sa primeasca un discount la pretul politei RCA pentru un comportament fara accidente in trafic. Daca in Romania exista frecvente mari de dauna, asa cum reclama asiguratorii, atunci de ce marea majoritate a soferilor se regasesc in zona de bonusare in loc sa fie in zona de malus? In prezent, pentru categoria de vehicule destinate transportului de calatori, SUV-uri si autovehicule mixte cu o masa autorizata maxima de sub 3,5 tone, si maxim 9 locuri, segmentul in care se incadreaza peste 3,2 milioane de soferi, peste 45% dintre acesti soferi de automobile sunt incadrati la clasa de B8, care ofera un discount de 50% la pretul politei RCA, insemnand aproape 1,5 milioane de soferi care beneficiaza de aceasta reducere. In conditiile in care numarul soferilor care sunt penalizati in zona de malus este de doar 34.814, insemnand numai 1% din total, de unde s-ar putea acoperi acele discounturi daca nu prin taxarea sau eliminarea discounturilor mai mici din zona de bonus. Aceasta este situatia cu care se confrunta piata asigurarilor in ultimii ani. Totusi, intrebarea ramane, de ce nu sunt mai multi soferi in zona de malus daca Romania este in varful clasamentului cu cea mai mare frecventa a daunei din Uniunea Europeana? Conform legii, in cazul unui accident rutier, soferii vinovati sunt sanctionati cu doua clase in sistemul de bonus-malus. Acest lucru inseamna ca daca un sofer se afla la clasa de B8, deci beneficiaza de o reducere de 50% la pretul politei RCA, dupa un accident in care este vinovat scade la clasa de B6, beneficiind in continuare de un discount, dar unul mai redus, de 30% in acest caz.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare