21.09.2023, 22:18 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Firme din sectorul bunurilor de lag consum ca Nestle, Lindt si Unilever ar putea intra sub presiune crescanda la nivelul intregii Europe pentru a scadea preturile dupa ce au fost luati in vizor de retailerii si politicienii din Franta, sustin expertii din industrie, potrivit Reuters.
Inaintea inceperii in scurt timp a negocierilor dintre retaileri si aceste firme, lantul de supermarketuri Carrefour a introdus avertismente legate de preturi pe produse pentru a-i impinge pe furnizorii de bunuri de larg consum, printre care Nestle, PepsiCo si Unilever, sa reduca inflatia.
Franta este o tara vitala pentru companiile din sectorul bunurilor de larg consum, devansand de multa vreme Germania, Italia, Spania si alte tari si devenind cea mai mare piata din UE pentru produse alimentare dupa veniturile supermarketurilor, releva date furnizate de firma de cercetare IBISWorld.
Guvernul francez vrea sa devanseze negocierile anuale privind preturile dintre producatorii de alimente si supermarketuri cu obiectivul de a asigura reduceri de preturi pana la mijlocul lunii ianuarie.
Actiunile acestuia ar putea incuraja si alte tari din UE sa urmeze aceeasi cale, spun experti din industrie. Pozitiile de negociere ale retailerilor sunt de asemenea intarite de aliantele pe care acestia le formeaza la nivel international pentru a-si spori influenta asupra furnizorilor.
Acest lucru inseamna ca grupurile din sectorul bunurilor de larg consum vor resimti presiuni de a-si scadea preturile la nivelul intregului bloc european.
"Ceea ce se intampla pe piata franceza ar putea avea efecte la nivelul intregii piete europene", arata Laurent Thoumine, din cadrul Accenture.
Acesta se asteapta ca negocierile privind preturile din Franta sa fie cele mai dure dintr-un deceniu. "Sunt unele marci care sunt de neatins, nu le poti elimina de pe rafturi", indica Thoumine, dand exemplul Nutella sau bauturilor Coca-Cola. Insa daca un produs nu este "esential", negocierile vor fi dificile, adauga acesta, pentru ca acesta poate fi usor inlocuit cu alternative marca privata.
Ministrul francez de finante Bruno Le Maire a indemnat in iunie 75 de companii din sectorul bunurilor de larg consum sa reduca preturile. Dupa o noua runda de negocieri luna trecuta, Le Maire a acuzat Unilever, Nestle si PepsiCo ca nu "coopereaza". "Nu cred ca presiunile sunt limitate la Franta", arata Richard Saldanha, de la Aviva Investors.
"Exista presiuni si in alte parti, guvernele incep sa analizeze aceasta situatie mai indeaproape".
Guvernul italian incearca sa incheie un acord cu supermarketurile si producatorii pentru controlarea preturilor bunurilor esentiale de consum. In Grecia, marile supermarketuri vor fi nevoite sa impartaseasca autoritatilor listele cu preturi pentru alimentele de baza. In Ungaria, premierul Viktor Orban a acuzat in mod repetat marile lanturi alimentare de scumpiri nejustificate.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
02.01.2025, 18:52