×

Accesează
contul existent

5 trenduri de consum pentru 2020

În fiecare an, Euromonitor International publică un raport în care prezintă principalele tendințe ale anului care începe din perspectiva valorilor consumatorilor, în general. Vă prezint în cele ce urmează doar câteva dintre aceste tendințe, pe cât de simple, pe atât de interesante.

articol
Conform Euromonitor International, principalele teme de interes ale consumatorilor în anul 2020 vor fi confortul, controlul personal È™i încercarea permanentă de a stabili un echilibru între acestea două. Și eu, ca È™i voi, mă număr printre aceÈ™ti consumatori È™i chiar am fost curioasă să vâd în ce măsura aceste tendinÈ›e mă reprezintă. Surprinzător sau nu, răspunsul a fost: da, mă regăsesc printre aceÈ™ti consumatori.
Să vedem însă despre ce este vorba.

Începem să ne obiÈ™nuim cu ideea de roboÈ›i

InformaÈ›iile despre inteligenÈ›a artificială sunt din ce în ce mai prezente în ultima vreme, cu atât mai mult cu cât mulÈ›i dintre noi folosim un smartphone, o tabletă sau un Smart TV. Acesta ar putea fi unul dintre motivele pentru care se pare că vom deveni din ce în ce mai confortabili cu ideea de roboÈ›i È™i vom accepta mai uÈ™or faptul că roboÈ›ii È™i alte forme de inteligență artificială vor putea realiza anumite activități care în mod tradiÈ›ional erau făcute exclusiv de oameni. Chiar dacă încrederea absolută È™i accesibilitatea sunt două aspecte care nu se întâmplă peste noapte, ideea de inteligență artificială va deveni mai uÈ™or acceptată mai ales dacă ea va fi folosită pentru bunăstarea È™i confortul nostru.
Rapoartele prezentate de Euromonitor International arată creÈ™teri spectaculoase în ultimii ani, la nivel global, ale utilizării dispozitivelor inteligente, de genul Alexa sau Google Home. În creÈ™tere sunt È™i achiziÈ›iile de aspiratoare inteligente, maÈ™ini de spălat È™i frigidere smart. Într-o eră a vitezei È™i a timpului liber redus, consumatorii îÈ™i doresc astfel de produse, capabile să le simplifice viaÈ›a, mai ales când este vorba despre activități domestice.

Transport flexibil și personalizat

ToÈ›i ne dorim să ne deplasăm cât mai uÈ™or în oraÈ™ele din ce în ce mai aglomerate. De aceea, aÈ™teptările noastre atunci când folosim diversele sisteme de navigaÈ›ie (Google Maps, Waze,etc) sunt de a obÈ›ine rutele  cele mai scurte, cu actualizări permanente ale traficului È™i orice altă informaÈ›ie utilă, disponibilă în timp real, indiferent de mijlocul de transport pe care alegem să îl folosim. ExistenÈ›a reÈ›elei 5G È™i extinderea ei va facilita dezvoltarea oraÈ™elor Smart, unde logistica de transport poate fi optimizată È™i eficientizată mult mai uÈ™or, iar orientarea companiilor de transport (È™i nu numai) spre digitalizare va face mai uÈ™oară tranziÈ›ia de la preferinÈ›a noastră pentru maÈ™ina personală la mijloacele de transport alternative.
O altă tendință în această direcÈ›ie este orientarea tot mai frecventă spre mijloacele de transport ecologice – vorbim, evident despre tot ce înseamnă electric, de la trotineta sau bicicletă la automobile È™i autobuze È™i, aÈ™a cum aÈ›i observat deja în marile oraÈ™e, sistemele de ride sharing sunt din ce în ce mai multe È™i mai apreciate, în special de către generaÈ›iile Millenials È™i Z

Mai mult conÈ›inut dar în mai puÈ›in timp

Swipe, click È™i scroll sunt câteva miÈ™cări devenite aproape reflexe atunci când căutăm o informaÈ›ie online. Explicabil È™i deloc surprinzător dacă ne gândim că avem la dispoziÈ›ie cantități enorme de informaÈ›ie disponibilă, aproape imposibil de procesat în integralitatea ei. De aceea, ne dorim să avem acces la informaÈ›ia cea mai relevantă pentru noi, în cel mai scurt timp posibil. Și acum, gândiÈ›i-vă puÈ›in, câÈ›i dintre voi treceÈ›i È™i la pagina a doua din lista de rezultate după o căutare pe Google?
Efectul acestei abundenÈ›e de informaÈ›ie, mai ales atunci când vine vorba despre cumpărarea unor produse,  va fi orientarea consumatorilor spre câteva canale de marketing considerate a fi ”de încredere” È™i anume recomandările prietenilor/membrilor familiei pe reÈ›elele de socializare, review-urile individuale È™i programele de loializare. TendinÈ›a este, aÈ™adar, de a ne eficientiza timpul, de a fi mai selectivi cu informaÈ›ia pe care o primim È™i de a lua decizii mai rapide.

ExperienÈ›e cât mai personalizate

MulÈ›i consumatori îÈ™i doresc ca brandurile lor preferate să le ofere produse È™i servicii personalizate, cât mai aproape de ceea ce îÈ™i doresc. Dar costul acestor experienÈ›e este oferirea de informaÈ›ii personale cât mai detaliate. GândiÈ›i-vă că mergeÈ›i la un dealer auto să cumpăraÈ›i o maÈ™ină care să fie cât mai potrivită pentru voi, iar pentru asta trebuie să oferiÈ›i mai multe informaÈ›ii despre ce vă doriÈ›i, ce stil de condus aveÈ›i, ce preferinÈ›e de capacitate, etc. La fel È™i dacă vreÈ›i să vă faceÈ›i un costum sau o rochie la croitor, trebuie să oferiÈ›i croitorului măsurile dumneavoastră.
Companiile investesc continuu în algoritmi È™i metode de colectare a datelor È™i, pe baza analizei lor, pot oferi clienÈ›ilor lor opÈ›iuni personalizate È™i, în acelaÈ™i timp, mai puÈ›in timp petrecut pentru căutarea oferelor potivite. Paradoxal, temerile clienÈ›ilor legate de cum, cât È™i unde sunt folosite aceste informaÈ›ii sunt È™i ele în creÈ™tere. Echilibrul se va obÈ›ine atunci când noi vom fi mai atenÈ›i cum È™i cui oferim aceste informaÈ›ii personale. Aceasta este È™i tendinÈ›a anului 2020 È™i anume aceea de a fi mai selectivi cu oferirea datelor noastre personale È™i ne vom orienta mai mult spre acele produse È™i servicii care vor aduce valoare în viaÈ›a noastră.

Alegem să petrecem mai mult timp acasă

Cu toÈ›ii avem perioade când avem tendinÈ›a de a ne retrage în confortul casei noastre, unde ne putem relaxa È™i ne putem încărca bateriile, departe de distragerile lumii de afară. Acesta este un comportament clasic È™i obiÈ™nuit, dar studiile recente spun că în zilele noastre, oamenii nici nu îÈ™i mai doresc foarte mult să plece de acasă pentru că nu mai au nevoie să facă asta. Internetul de mare viteză È™i accesul facil la bunuri È™i servicii sunt principalele motive pentru care oamenii pot munci de acasă, pot face fitness fără să mai fie nevoie să meargă la sală, pot face cumpărături online, ca să nu mai vorbim despre canalele de filme È™i seriale pe care le putem urmări din confortul casei noastre, oricând.
 

Concluzia?

Anul 2020 va avea ca principale teme, în rândul nostru, al consumatorilor, confortul È™i bunăstarea personală. Pentru a obÈ›ine acest lucru, vom căuta să aducem avantajele È™i beneficiile tehnologiei în viaÈ›a noastră de zi cu zi, vom fi mai selectivi atunci când vom alege să oferim încredere unor branduri, vom fi mai atenÈ›i la deciziile pe care le vom lua, vom încerca să obÈ›inem un echilibru între viaÈ›a personală È™i cea profesională, vom analiza mai mult propriile noastre valori.
 
Vă doresc, ca întotdeauna, toate cele bune!
 

Descoperă și alte informații despre acest topic sau împărtășește experiența în Comunitatea Orange.

Intreabă comunitatea, află ce se discută, răspunde la intrebări și vezi ce beneficii poți câștiga.

Intră în comunitate
Orange comunitate


Poți să fii primul care citește următorul articol. Lasă-ne adresa ta de e-mail.

articol
By Alina Dumitrescu
Salut! Sunt la Orange de foarte mulți ani, din care 14 în Customer Service. Pasiunea mea pentru digital și tot ce înseamnă online m-au făcut să ma indrept către Divizia Online. Aici îmi dau seama, în fiecare zi, că a fi digital înseamnă că poți să îți simplifici viața foarte mult. Și am decis să împărtășesc asta cu voi.