Deși suntem obișnuiți ca situațiile neplăcute să se transforme în experiențe la fel de neplăcute, există și excepții. Iată mai jos două astfel de situații de care eu m-am lovit și care, spre bucuria mea, s-au transformat în experiențe suficient de interesante încât să vi le împărtășesc.
În ultima vreme am avut nevoie să alerg pe la diferite instituÈ›ii pentru obÈ›inerea unor documente È™i doar gândul de a intra în haÈ›iÈ™ul aproape de nepătruns al birocraÈ›iei îmi stârnea un sentiment de panică.
Ei bine, trebuie să recunosc că am avut parte de câteva experienÈ›e interesante. Oameni profesioniÈ™ti, cu un foarte bun simÈ› de customer service, răspunsuri pertinente la întrebări nu tocmai uÈ™oare, multă răbdare È™i, mai presus de orice, zâmbete.
Una dintre aceste experienÈ›e a fost atunci când am avut nevoie de un duplicat după un document pe care nu îl mai găseam. Initial am sunat la instituÈ›ia respectivă să aflu mai multe detalii, deÈ™i, sincer nu mă aÈ™teptam să îmi răspundă cineva. Spre surprinderea mea, nu numai că mi s-a răspuns imediat ci am È™i primit rapid È™i clar toate informatiile de care aveam nevoie : unde trebuia să merg, ce acte trebuia să am cu mine È™i, mai mult, cui trebuia să mă adresez. Ce îÈ›i poti dori mai mult ? Am ajuns acolo, am fost invitată într-un birou, am spus ce doresc, am depus o cerere È™i…cam atât. Doamna dragută cu care am stat de vorba mi-a spus că termenul de eliberare a documentului este de 30 de zile, dar dacă pot să las un număr de telefon, mă poate suna ea sa îmi spună când e gata È™i îl pot ridica. La mai puÈ›in de o săptămână, doamna drăguță mă sună È™i îmi spune că mă aÈ™teaptă când am timp să ridic documentul. Frumos, nu?
A doua experiență plăcută a fost atunci cănd am avut probleme cu un telefon. Trebuie să recunosc că niciodată în viaÈ›a mea nu mi s-a stricat niciun aparat electric, electronic sau de orice altă natură. Și, evident, nici telefonul mobil, iar ideea de a merge la service pentru orice fel de reparaÈ›ie îmi creea un soi de…neliniÈ™te. Telefonul despre care era vorba fusese împrumutat unui prienten care avea nevoie de el pentru o călătorie în SUA. Acolo a rugat pe cineva să pună un SIM in telefon, iar persoana respectivă a făcut cumva încât a stricat cititorul de SIM. AÈ™adar, telefon defectat, nu defect. De aici È™i până la vizita mea la Orange Care nu a mai trecut decât o săptămână.
De ce am ales
Orange Care? Pentru că acolo, de regulă, se pot remedia unele mici defecte ale telefonului pentru care nu este necesară trimiterea în service. Evident că asta speram È™i eu: să fie ceva simplu È™i rapid. Am ajuns la Orange Care, am intrat, am luat un bon de ordine È™i am aÈ™teptat să vină È™i rândul meu. Între timp m-am jucat cu ultimele telefoane apărute pe piață care erau acolo expuse pentru clienÈ›i. După puÈ›in timp aud numărul meu, ajung la tehnician, îi spun despre ce este vorba, el verifică, testează telefonul È™i îmi spune că, din păcate, telefonul a fost afectat destul de serios, iar cititorul de SIM trebuie schimbat, iar asta se poate face doar în Orange Service. Am întrebat cam cât durează, mi s-a spus ca nu mai mult de 5 zile, am fost de acord È™i am lasat telefonul în grija lor. A doua zi am primit un mesaj în care mi se spunea că telefonul meu a intrat în reparaÈ›ie È™i că voi fi anunÈ›ată când mă pot întoarce în magazin să îl iau. În după amiaza aceleiaÈ™i zile primesc un al doilea mesaj în care sunt anunÈ›ată că telefonul a fost reparat È™i că va fi trimis înapoi în magazin. Următoarea zi a fost cam la fel. Primesc mesaj că pot să ridic telefonul, ajung la magazin, îl iau È™i plec. MulÈ›umită. Telefonul meu era în garanÈ›ie È™i, în consecință, costul reparaÈ›iei a fost acoperit.
Unii dintre voi îmi vor spune, cu siguranță, că am avut eu noroc. Acum ceva vreme aÈ™ fi inclinat să vă dau dreptate, doar că, în timpul în care am aÈ™teptat, am observat È™i alte persoane care erau în locurile respective cu probleme asemănătoare cu ale mele. Concluzia mea ? Nicio problemă nu este de nerezolvat, totul depinde de perspectiva din care o abordăm noi. Voi ce credeti?