Unul dintre sectoarele avide de tehnologie și digitalizare e învățământul, o zonă care poate să absoarbă enorm prin potențialul elevilor și al profesorilor ce o compun. Așa s-a născut Digitaliada, despre care vorbim în cele ce urmează.
Premisa de la care a pornit proiectul
Fundației Orange,
Digitaliada, a fost că digitalul oferă numeroase beneficii și că rezultatele pe termen lung se vor resimți exact în direcția dorită: progresul.
Așa că profesori pasionați de educație digitală au realizat proiecte didactice care integrau aplicații digitale educaționale la matematică și TIC (Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor), pentru ca cei aproximativ
1000 de elevi din mediul rural implicați în proiect să beneficieze de metodele clasice profesorale, mixate cu metode moderne, adaptate tipologiei lor actuale de gândire.
Concret, Digitaliada a însemnat 10 școli în primul an, câteva zeci de proiecte didactice și aplicații educaționale care sprijină învățatul interactiv, alături de o bază importantă de echipamente:
peste 300 de tablete, laptop-uri și videoproiectoare. În plus, o altă componentă a Digitaliada a fost concursul de materiale digitale, care a adunat la un loc peste 100 de materiale înscrise de profesori voluntari, din 12 materii sau interdiscipline.
Totuși, beneficiile proiectului Digitaliada se află dincolo de aspecte materiale. Avem de-a face acum cu elevi mai activi și mai stimulați când vine vorba despre învățare, și cu profesori mult mai încrezători în propriile forțe și în puterea tehnologiei.
Și poate printre cei mai mulțumiți de întregul demers al Fundației Orange sunt
părinții copiilor implicați, care au povestit că simt în această nouă metodă de învățare o mână întinsă copiilor, în ceea ce privește viitorul tehnologizat care se prefigurează.
Cât despre progresul școlar, nu mai rămâne niciun dubiu.
Digitaliada a lăsat în urmă, în cataloagele celor 10 școli, o mărturie clară : 25% dintre copiii de la clasele VI-VIII și-au mărit media la Matematică cu aproximativ un punct față de anul școlar anterior.