15.11.2024, 12:01 By
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Google anunta o schimbare in politicile sale europene: va inceta sa mai difuzeze reclame politice in Uniunea Europeana inainte de octombrie 2025, cand noile reglementari privind transparenta si publicitatii politice (TTPA, pe scurt) vor intra in vigoare.
Regulamentul European: Probleme de implementareDecizia vine ca urmare a dificultatilor de implementare a noului regulament european, care defineste publicitatea politica intr-un mod extrem de cuprinzator.
Conform Google, aceasta definitie larga face aproape imposibila identificarea corecta si consecventa a continutului care ar trebui restrictionat in cele 27 de state membre ale UE.
Impactul asupra YouTubeSchimbarea nu afecteaza doar platforma principala de publicitate Google, ci se extinde si in cazul YouTube, unde promovarile politice platite vor fi interzise daca se incadreaza in definitia TTPA.
Transparenta si responsabilitateDin 2019, compania americana a impus cerinte stricte de transparenta pentru reclamele electorale in UE, incluzand verificarea identitatii si dezvaluirea explicita a sursei de finantare.
Google a introdus si restrictii privind tintirea reclamelor electorale si a mentinut un raport transparent despre publicitatea politica.
Ce inseamna noile reglementari europeneRegulamentul TTPA urmareste sa previna orice fel de interferente electorale si sa ajute alegatorii sa faca alegeri informate.
Acesta impune ca reclamele politice online sa fie etichetate clar, specificand cine plateste pentru ele, suma investita si legatura cu alegerile sau referendumurile specifice.
In plus, furnizorii de publicitate trebuie sa obtina consimtamantul explicit al utilizatorilor pentru reclamele politice care sunt tintite catre utilizatorii platformelor digitale.
Nu este prima retragere de acest felGoogle a luat decizii similare si in alte zone ale lumii, precum Franta si Canada, unde reglementarile locale au facut dificila conformarea imediata cu cerintele specifice.
Impact asupra utilizatorilor si democratieiGoogle recunoaste ca reclamele politice reprezinta o resursa valoroasa pentru alegatori si o oportunitate esentiala pentru candidati de a-si transmite mesajele.
Cu toate acestea, compania vrea sa ofere informatii relevante prin alte mijloace, investind in politici, tehnologii si parteneriate menite sa combata dezinformarea si sa sprijine accesul la informatie.
Ramane de vazut cum va influenta aceasta schimbare peisajul digital si modul in care campaniile politice vor aborda comunicarea cu publicul in anii urmatori.
Articolul Google si YouTube opresc reclamele electorale in UE: Ce spun noile reglementari apare prima data in Go4IT.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.