![]() |
03.09.2024, 21:42
By
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Daca ati crezut vreodata ca Facebook va asculta discutiile pentru ca mai apoi sa va bombardeze cu reclame tintite, este foarte posibil, conform unui raport, sa fi avut dreptate.
Cele mai recente dezvaluiri sugereaza ca nu doar Facebook, ci si alte companii din industria publicitatii ar sta cu urechea pe conversatiile pe care le purtam acasa ori la serviciu.
Rolul smartphone-urilor si tabletelorIndustria publicitara a cautat de mult timp sa imbunatateasca targetarea reclamelor, adesea prin colectarea de date pentru a construi profiluri detaliate ale utilizatorilor. Se pare ca smartphone-urile si tabletele juca un rol activ in monitorizarea conversatiilor noastre.
Serviciul Active ListeningPotrivit unui document intern obtinut de 404 Media, Cox Media Group (un conglomerat media american) oferea un serviciu numit Active Listening (Ascultare Activa). Cativa dintre clientii lor sunt Facebook si Google.
Asa cum ii spune numele, serviciul ii "asculta" pe utilizatori prin intermediul microfoanelor cu care erau echipate dispozitivele lor.
Softul specializat captura vocile pentru a determina despre ce se discuta, iar aceste informatii erau combinate cu datele comportamentale existente in profilul utilizatorului. Rezultatul erau reclame personalizate, bazate pe informatiile colectate.
Costuri si analizaDocumentul de prezentare al Cox Media Group numeste acest proces "capturarea datelor de intentie in timp real prin ascultare". Aceste date sunt analizate de un sistem bazat pe AI complementat de peste 470 de alte surse.
Colectarea unui set de date saptamanal pentru utilizatorii de pe o raza de 16 kilometri le costa pe companii echivalentul a 90 de euro pe zi.
Reactiile celor implicatiGoogle a eliminat CMG din programul de parteneri, iar Meta a verificat daca termenii serviciului au fost incalcati. Intr-un comunicat, Meta a declarat ca nu foloseste microfoanele telefoanelor noastre pentru reclame si ca au fost "transparenti in legatura cu acest lucru de ani."
Amazon a negat implicarea in program, afirmand ca nu a lucrat niciodata cu CMG si ca nu intentioneaza sa o faca. Totusi, a adaugat ca va lua masuri impotriva oricarui partener care incalca regulile.
In timp ce posesorii de produse Apple pot fi la adapost datorita sistemelor de protectie a confidentialitatii care indica atunci cand microfonul este activ, cei care folosesc Android ar putea fi afectati.
Serviciul Active Listening demonstreaza cat de departe pot merge companiile de publicitate in eforturile lor de a colecta si utiliza datele personale.
Sursa: New York Post
Articolul Reclame tintite: Este adevarat ca Facebook si Google ne asculta conversatiile? apare prima data in Go4IT.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.