×

Accesează
contul existent

Politic-Social

Alcoolul pierde teren pe pietele occidentale. Tinerii, tot mai putin interesati de consum

Alcoolul pierde teren pe pietele occidentale. Tinerii, tot mai putin interesati de consum

08.01.2025, 18:26 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Lumea medicala din SUA este in plina ofensiva contra consumului de alcool, lovind intr-o piata uriasa, cu zeci de milioane de consumatori, informeaza Ziarul Financiar.

Este o situatie pentru care producatorii mari de bere si bauturi alcoolice internatio£nali precum Molson Coors, Anheuser-Busch InBev, Diageo si Pernod Ricard se pregatesc de ani de zile, dupa cum scrie CNN. Toti si-au diversificat porto£foliile pentru a include bauturi fara alcool sau cu putin alcool in speranta ca astfel vor atrage sau isi vor pastra consumatorii. In special tinerii nu mai sunt interesati de consumul de alcool. Una dintre cauzele cele mai mentionate este protejarea sanatatii.

Un sondaj Gallup publicat in august a gasit ca aproape jumatate din americani cred ca o ba£u£tura alcoolica sau doua pe zi fac rau sana£ta£tii. Este cel mai ridicat procent din ultimii 23 de ani. Tinerii par cei mai preocupati de efectele negative ale alcoolului asupra sanatatii. Sonda£jul arata si ca ponderea americanilor care beau alcool a scazut. Obiceiurile de consum se schim£ba clar, iar schimbarea s-a accelerat in pandemie si dupa. Acest lucru este vizibil si in Europa.

De aceea randamentele actiunilor celor mai multi producatori de bauturi alcoolice internationali au scazut in ultimii ani. America se remarca insa printr-o alta tendinta. Acolo, impulsul spre bauturi fara alcool este cel mai mare. Tendinta de crestere a vanzarilor din acesta directie vine, si nu doar in SUA, iar acest lucru poate fi salvarea producatorilor. O analiza a firmei de cercetare a pietei alcoolului, IWSR, sugereaza aceasta concluzie.

Mai mult, concentrarea pe bauturi fara alcool permite producatorilor sa ajunga la consumatori mult mai tineri. "Berea va fi intotdeauna inima a ceea ce facem, dar stim ca exista o oportunitate enorma in bauturile fara alcool si de aceea suntem hotarati sa facem din acestea o parte importanta din afacerea noastra", spunea in 2023 Kevin Nitz, unul din vicepresedintii Molson Coors.

De atunci, compania a intrat pe piata bauturilor energizante fara zahar, s-a extins pe piata berii fara alcool, cu branduri precum Peroni 0.0, si anul acesta va aduce in SUA un cocktail la doza popular in Australia. In ultimul an, vanzarile de bauturi fara alcool in SUA ale Molson Coors au crescut cu 70%. Intre timp, rivalul Anheuser-Busch InBev a scos la atac Budweiser Zero, Stella Artois 0.0, O'Doul's, Corona Cero si, din ianuarie, Michelob Ultra Zero. America a avut si, se vede, inca mai are o relatie ambivalenta cu alcoolul.

Situatia in Europa

Insa in Europa, bautura este sinonima cu istoria si cultura. Berarii cehi au facut demer£suri pentru ca UNESCO sa includa cultura ceha a berii pe lista patrimoniului mondial. Cehii sunt cei mai mari bautori de bere din Europa. Dar si in Cehia traditia se loveste de tendintele de consum moderne. Consumul de bere a atins anul trecut cel mai scazut nivel din ultimele sase decenii. Tinerii in special prefera berea fara alcool. Intr-o mutare ce poate sa para disperata, Cehia a pornit ceea ce este cunoscut ca diplomatia berii si face acest lucru alaturi de Belgia, o alta tara unde berea este bautura nationala.

Aceasta diplomatie consta in eforturi de a uni natiunile europene ale berii si de a rezista impreuna eforturilor de a reclasifica berea ca bautura alcoolica tare. Astfel de bauturi sunt supuse unor reglementari mai stricte. Cehia se poate ajuta in aceste eforturi de faptul ca a preluat presedintia Clubului Berii din Parla£mentul European, potrivit Radio Praga. Acest club exista din 1995 si include europarlamentari din toate grupurile politice.

Scopul este de a dezvolta cultura euro£pea£na a berii. In eforturile sale, Cehia se loveste de Organizatia Mondiala a Sanatatii, care pro£mo£veaza conceptul ca orice bautura alcoolica dau£neaza sanatatii. Berarii europeni se confrunta cu un cumul in crestere de probleme, de la schimbarile din comportamentul de consum la costuri mai ridicate cu materia prima si energia si chiar cu reducerea ofertei de hamei.

Catalogarea berii ca bautura alcoolica tare ar fi inca o problema majora. De participarea la coalitia pentru protejarea culturii europene a berii propusa de Cehia s-au aratat interesate com£panii din Germania, Irlanda si Olanda. Si industria europeana a vinului se confrunta cu pro£vocari asemanatoare celor din sectorul berii.

Un grup de experti stabilit de Comisia Europeana pentru a analiza problemele care afecteaza industria vinului propune jucatorilor sa ia si ei in considerare diversificarea spre bauturi pe baza de vin dar fara alcool sau cu continut redus de alcool, potrivit Euronews. In Franta, patria vinului, producatorii au scos deja pe piata vin fara alcool. Piata alcoolului din UE este estimata la peste 200 de miliarde de euro. Comisia Europeana pare ca prefera sa combata consumul in exces de alcool prin majorari de taxe.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare