×

Accesează
contul existent

Politic-Social

Constructia Podului de la Ungheni peste raul Prut va fi demarata pe 26 aprilie

Constructia Podului de la Ungheni peste raul Prut va fi demarata pe 26 aprilie

18.04.2025, 17:18 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

"Ma adresez cetatenilor care vor sa retraiasca momentul din 1990 si anume ma refer la "Podul de flori". Impreuna cu Guvernul Romaniei, pe 26 aprilie, avem lansarea constructiei proiectului ultimilor 60 de ani, proiectul constructiei podului peste raul Prut. Este extrem de simbolic. Noi avem alte cinci poduri functionale, dar acest pod pentru mine are o incarcatura emotionala extraordinara pentru ca ne permite noua tuturor, ca o natiune intreaga sa-si poata retrai momentul de a vedea cum de la un pod de flori, de la petale de trandafir aruncate in apele Prutului, incepe constructia unui pod din piatra cu denumirea care va intra in istorie pentru totdeauna "Podul de flori"", a spus vineri, potrivit Moldpres, vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii si Dezvoltarii Regionale din Executivul de la Chisinau. Evenimentul va fi completat si cu un program cultural-artistic. "Acest eveniment il dedicam oamenilor care in 1990 au venit pe malurile Prutului, iar in 1990-1991 au stat in Piata Marii Adunari Nationale, fara frica si au spus dorinta lor de a fi oameni liberi. Pe 26 aprilie, ne vedem la Ungheni pentru a incepe constructia acestui pod. Este un proiect de suflet", a conchis Vladimir Bolea. Podul de la Ungheni reprezinta o legatura strategica intre Romania si Republica Moldova, fiind parte integranta a Autostrazii Unirii (A8), cu rol major in interconectarea celor doua retele rutiere nationale - Autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni si viitoarea Autostrada Ungheni - Chisinau, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030. Podul peste raul Prut de la Ungheni va avea patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, si trotuare pietonale. Lungimea totala va fi de 261 de metri, iar latimea va ajunge la 13 metri in prima etapa, urmand sa creasca la 24,25 metri in etapa a doua. Proiectul include si constructia unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilitati pentru control amanuntit, parcari pentru TIR-uri si autoturisme, precum si un drum de legatura de aproximativ 1 km. Potrivit autoritatilor, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, in timp ce finalizarea Autostrazii Unirii este estimata pentru perioada 2029-2030. Investitia este finantata integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depasind 30 de milioane de euro.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare