13.11.2024, 10:50 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Singurul aeroport conectat la res£tul tarii este Otopeniul, in timp ce lo£cuitorii din Iasi, care vor sa ajunga cu avionul la Cluj-Napoca sau Timi£soa£ra, sunt nevoiti sa faca escala la Bucu£resti sau sa zboare pe un alt aeroport din Europa si apoi catre orasul de destinatie.
In ceea ce priveste infrastruc£tura aeroportuara, Romania sta bi£ne la acest capitol, avand 17 aero£por£turi in tara. Problema este insa la cursele care leaga aceste aeroporturi.
Spre comparatie, Polonia, cu o suprafata mai mare cu 26% fata de cea a Romaniei, are 15 aeroporturi functionale, iar pe langa zborurile in£terne cu plecare din Varsovia, Polo£nia este bine conectata in ceea ce priveste cursele interne. Cracovia, Katowice, Gdansk, Wroclow, Poz£nan sunt cateva dintre orasele care sunt conectate intre ele cu curse di£recte. Toate rutele interne din Po£lonia sunt operate de compania na£tio£nala LOT Polish Airlines.
Companiile aeriene lan£seaza rute noi inter£nationale, iar anun£turile vi£zeaza cum ope£ratorii conectea£za ora£sele din Ro£ma£nia cu diferite destinatii din Europa, fara insa sa existe interes pentru rutele interne si, in special, rutele intre orasele din provincie.
In alti ani au existat rute din ves£tul sau nord-vestul tarii catre Con£stanta, fiind rute sezoniere menite sa duca turistii pe litoralul romanesc.
Dincolo de necesi£tatea unor astfel de zboruri pentru a facilita circulatia intre orase. Astfel de rute ar putea contribui la dezvoltarea unor zone turistice.
Spre exemplu, distanta rutiera intre Oradea si Constanta este de 839 de kilometri, care ar putea fi parcursi in circa 10 ore de condus continuu si daca nu exista restrictii de circulatie pe drum. Un zbor intre cele doua orase ar facilita turismul de pe litoral. Pentru un oradean este mult mai facil sa mearga la mare in Croatia, pana unde face un timp mai scurt pentru a merge la mare, decat sa vina pe litoralul romanesc.
Anul trecut, aeroporturile locale au fost tranzitate de circa 25 de milioane de pasageri, in crestere cu 17% fata de anul anterior, arata datele de la Asociatia Aeroporturilor din Romania (AAR). Din totalul pasagerilor, doar 1,8 milioane de persoane au calatorit pe rutele interne. Fata de anul anterior, numarul acestora s-a redus cu 8%. In aceeasi perioada, rutele externe au avut un trafic in crestere cu 19%.
Scaderea pe rutele interne a fost si ca urmare a faptului ca AirConnect, care a operat doar pentru cateva luni, a renuntat la cursele sale, acestea fiind in mare parte interne.
Pe langa lipsa interesului operatorului aerian de a introduce curse interne, aeroporturile locale impreuna cu autoritatile din turism si transporturi nu au planuri concrete pentru atragerea operatorilor aerieni.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.