×

Accesează
contul existent

Politic-Social

ZF: Tuica de prune produsa in Bogati, judetul Arges, este servita intr-un restaurant cu stele...

ZF: Tuica de prune produsa in Bogati, judetul Arges, este servita intr-un restaurant cu stele Michelin din Berlin

04.10.2024, 12:27 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Fara stele Michelin acasa, tuica de prune Pater este ambasadorul Romaniei intr-un restaurant cu stele Michelin din Berlin. Produsa in comuna Bogati, judetul Arges, tuica servita acum intr-un restaurant de lux din Germania a fost pusa pe piata in 2017.

Totusi, are o traditie lunga, pornind de la strabunicul care detinea cazanul satului, spune Irina Marasoiu, care a fondat impreuna cu familia brandul Pater.

"Ce ne-a facut mandri in ultima perioada este faptul ca acum suntem intr-un restau£rant de doua stele Michelin la Berlin cu patru dintre sorti£mentele noastre. A fost cireasa de pe tort sa ni se ceara pro£dusele acolo si sa le puna in barul lor. Mi se pare impre£sionat si frumos ca distilate traditionale romanesti sa fie intr-un restaurant cu stele Michelin", a povestit Irina Marasoiu, fondatoare a bran£dului Pater, in cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect sustinut de Banca Transilvania si Penny.

Familia Marasoiu din ju£detul Arges produce tuica din generatie in generatie, iar la finalul anului 2017 a aparut brandul Pater.

Povestea aces£tui brand a pornit cu tuica de prune, insa portofoliul Pater s-a diversificat in ultimii patru ani si cu alte distilate, precum rachiu de pere, mure, gutui sau struguri, lichioruri si visinata.

"Strabunicul a avut cazanul satului, bunicul a avut cazanul satului, tata a avut cazanul satului si produceam tuica in gospodarie cu prune din livezile noastre, pe care le muncim noi. Acum, avem o distilerie artizanala. (...) Pater a aparut din pasiune si e povestea familiei noastre. Vrem sa crestem brandul si sper sa ajunga la baiatul meu si la nepotii mei", a intarit Irina Marasoiu.

Pater este un brand premium, nisat si nu este un brand ieftin. Distilatele artizanale romanesti, crede antreprenoarea, sunt valoroase. Ea a mentionat ca tuica si rachiurile de fructe nu sunt mai prejos fata de whisky sau coniac si trebuie sa dovedim mergand la targurile si concursurile internationale. "Noi vrem sa fim pe piata din Romania, vrem sa educam consumatorul si oaspetii restaurantelor care ne vad sa ne guste."

Produsele Pater au ajuns inca de la inceput in marile lanturi de restaurante, in hoteluri, in mai multe bacanii din Capitala, dar si in aeroportul Otopeni. Usor, usor, a completat Irina Marasoiu, intra mai puternic in HoReCa si se extind in tara. "Ne-am concentrat foarte mult pe Bucuresti, pentru ca sunt aici si am putut sa ma ocup personal de locatii. Acum, produsele ajung si la Cluj, si la Constanta, si la Iasi, si la Timisoara, Craiova sau Pitesti."

Ea a adaugat ca daca un client intra intr-un bar si poate sa dea 30-40 de lei pe o pe o bautura, pe un whisky, acel client are puterea financiara sa dea 40 lei si pe un pahar de tuica. "Este un distilat romanesc, este traditional, trebuie sa fie respectat si poate sa ajute la cresterea ideii de brand de tara."

Pentru prunele din zona noastra (Arges - n. red.) a fost extrem de bine. Tatal meu este inginer horticol si se ocupa de toate livezile noastre si mi-a spus ca 2024 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultima perioada pentru prune, chiar daca conditiile meteorologice nu au fost bune pentru celelalte culturi.

Romanii manca putine prune proaspete, adica pana in 20% din productie, cele mai multe ajungand tuica, care nu este vanduta corespunzator, considera producatorii. Irina Marasoiu, fondatoarea Pater, crede ca exista mai multe aspecte legate de consumul redus de tuica in HoReCa.

"In clipa in care ai in resturante coniac, rom, tequila, trebuie sa fii constient ca toate tarile din care provin au investit foarte mult in aceasta traditie. La noi, tuica si rachiurile din fructe au fost lasate la ideea de traditie", a subliniat fondatoarea Pater.

Spre comparatie, in 2017, cand au iesit pe piata produsele Pater, Irina Marasoiu crede ca erau zece restaurante in tara care vindeau mai mult de doua sortimente de distilate romanesti si 20 de restaurante, in total, care aveau cel putin o tuica. "In rest, toti vindeau bauturi din afara, pentru ca nu puteau sa vanda bauturi produse la negru, produse care nu au analiza, nu au acciza, nu au timbru, caci isi luau amenzi foarte mari. Este foarte greu sa cresti consumul de tuica la restaurant si sa inveti consumatorul sa guste, cand nu ai suficient de multe produse in piata, pentru ca peste 90% din producatorii de tuica si rachiu din Romania nu sunt autorizati si nu pot vinde legal."

Este momentul ca si alti producatori sa creeze un brand si sa incerce sa arate ca Romania poate face un produs foarte bun sau la fel de bun ca distilatele din afara. "Noi vom continua cu Pater. Incercam sa scoatem si alte sortimente, incercam sa intram in cat mai multe locuri si sa facem cat mai cunoscute produsele", a mai spus Marasoiu.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare