×

Accesează
contul existent

Companii

Analiza ZF. Romanii consuma 2,4 miliarde de litri de apa imbuteliata anual, iar apa plata...

Analiza ZF. Romanii consuma 2,4 miliarde de litri de apa imbuteliata anual, iar apa plata reprezinta 70% din vanzari. Brandul romanesc Borsec, lider de piata, cu o cota de trei ori mai mare decat a Dorna, brand detinut de gigantul Coca-Cola

16.10.2024, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Fiecare roman cumpara circa 125 de litri de apa imbuteliata intr-un an, iar apa plata este preferata, cu 70% din vanzari, intr-o piata estimata la 2,4 miliarde de litri pentru anul 2024, potrivit unei analize ZF facute pe baza datelor oferite de compania de cercetare si analiza de piata Euromonitor International. Vanzarile de apa au crescut cu 12% in volum din 2020 incoace, iar jucatorii din piata apei imbuteliate spun ca au observat o tendinta de renuntare a consumatorilor la apa de la robinet in favoarea apei imbuteliate. In schimb, vanzarile de apa minerala carbogazoasa sunt pe un trend descendent, mentinut in ultimii cinci ani. "Apa minerala naturala isi va continua cresterea in Romania, determinata atat de preferintele consumatorilor pentru acest segment, cat si de intelegerea beneficiilor pe care le aduce sanatatii", a spus Mihai Neagu, CEO al Perla Harghitei, unul dintre cei mai mari jucatori din piata. In plus, datele statistice arata ca 20% dintre romani n-au acces la apa potabila, iar astfel sunt nevoiti sa cumpere din comert sau sa bea de la fantani. Totodata, implementarea Sistemului Garantie-Returnare (SGR) a crescut consumul de apa imbuteliata la sticla, dar in continuare marea majoritate a consumatorilor prefera ambalajul PET, in volume mari, de 1,5-2 litri. "Odata cu introducerea noului sistem, am estimat ca vom vedea o crestere a consumului de apa imbuteliata la 5 litri, insa apa la 2 litri a ramas in topul preferintelor consumatorilor", a explicat Mihai Neagu. Cea mai mare parte a apei imbuteliate se vinde in magazinele alimentare mici si locale (38%), urmate de hipermarketuri (30%) si supermarketuri (15%), conform datelor Euromonitor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare