×

Accesează
contul existent

Zf 24

Bilant turcilor de la Trendyol dupa un an de activitate in Romania: 1,3 mil. de utilizatori si 13...

Bilant turcilor de la Trendyol dupa un an de activitate in Romania: 1,3 mil. de utilizatori si 13 milioane de produse vandute. In 2025 compania vrea sa integreze 200 de comercianti locali

10.02.2025, 18:14 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Retailerul online turc Trendyol, sustinut de gigantul chinez Alibaba, a atras peste 1,3 milioane de cumparatori activi si a vandut peste 13 milioane de produse in decursul primului an de functionare pe piata din Romania. La un an de la lansarea marketplace-ului pe plan local in ianuarie 2024, Romania a devenit cea mai importanta piata din Europa Centrala si de Est pentru Trendyol, concentrand 70% din baza regionala de clienti a companiei. Astfel, Bucurestiul s-a clasat in top 3 orase internationale (din afara Turciei) dupa numarul de comenzi in ultimul trimestru al anului 2024, in competitie cu alte 15 tari in care Trendyol opereaza, conform datelor comunicate de reprezentantii Trendyol.

"Suntem incantati de rezultatele obtinute in primul nostru an de activitate in Romania, care ne-au confirmat inca o data ca am ales sa ne extindem pe o piata cu un apetit fantastic pentru oferta noastra. (..) Dupa inaugurarea depozitului din Stefanesti, urmatorii nostri pasi includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol si investitii in tehnologie de ultima generatie", a declarat Irem Yᅣlandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.

In topul oraselor cu cele mai multe comenzi din Romania in 2024, Bucurestiul conduce clasamentul, urmat de Cluj-Napoca si Constanta. La nivel international (exceptand Turcia), capitala Romaniei s-a pozitionat pe locul trei dupa numarul de comenzi in ultimul trimestru din 2024, fiind devansata doar de Baku (Azerbaijan) si Riyadh (Arabia Saudita).

Marketplace-ul a inregistrat cel mai mare volum de comenzi in noiembrie 2024, in timpul campaniilor de Black Friday, cand Romania a dominat vanzarile regionale cu aproximativ 3 milioane de produse comercializate in doar doua saptamani. Profilul cumparatorului roman pe Trendyol este preponderent feminin, cu o preferinta marcata pentru articolele de moda, in special rochii, pulovere si bluze.

La sfarsitul anului 2024, Trendyol a inceput sa integreze si vanzatori locali, atragand pana acum in portofoliu peste 20 de branduri romanesti, printre care se numara Mini Prix, Gerovital, Mayie, Drool si Bebeluc. Iar pentru anul 2025, compania tinteste sa adauge peste 200 de comercianti locali noi.

In prezent, pe platforma Trendyol Romania sunt activi in total 6.600 de vanzatori care ofera peste 4 milioane de produse, iar printre cele mai populare branduri se numara US Polo Assn, Happiness Istanbul, Nike, Madmext, Tommy Hilfiger, Adidas si Puma.

Strategia de marketing a companiei s-a bazat puternic pe colaborarea cu influenceri, Trendyol colaborand in 2024 cu peste 2.800 de influenceri care au contribuit la promovarea produselor sale prin aproximativ 150.000 de "Instagram stories".

"Pe viitor, Trendyol isi propune sa consolideze fundatia solida construita in primul an pe piata din Romania. Ne dorim sa oferim si mai multa diversitate, integrand peste 200 de comercianti locali in 2025, pentru a deveni alegerea principala a cumparatorilor online din Romania", a concluzionat Irem Yᅣlandil.

Trendyol, fondata la Istanbul in 2010, este prima companie din Turcia evaluata la peste 10 mld. de euro (decacorn). Platforma conecteaza in prezent peste 250.000 de comercianti si branduri cu mai mult de 40 de milioane de clienti prin intermediul aplicatiilor dedicate in limbile locale din multiple tari, inclusiv Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf, Romania, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Grecia.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare