![]() |
16.04.2025, 16:40 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Grupul antreprenorial Agroland (simbol bursier AG), prezent pe piata de retail, agribusiness, productie alimentara si nutritie animala, a anuntat cresteri semnificative in ceea ce priveste productia de furaje si ouale de consum vandute in primul trimestru din 2025 - fabricile de la Caransebes si Isalnita au produs o cantitate de 7.198 de tone de furaje, o crestere de 93% fata de T1/2024, iar productia vanduta de la platforma avicola de la Mihailesti a fost de 20,8 milioane de oua de consum, un avans de 37%.
"Mediul geopolitic actual si lipsa de predictibilitate a relatiilor comerciale internationale pun presiune asupra lanturilor de aprovizionare. In plus, modelul economic globalist din ultimele decenii incepe sa fie reconsiderat de unii dintre principalii jucatori la nivel mondial, ceea ce accelereaza tendinta de regionalizare si relocare a unitatilor de productie, in scopul eficientizarii lanturilor logistice. La acestea se adauga provocarile economice specifice Romaniei, inclusiv un deficit comercial semnificativ, aflat pe un trend ascendent, accentuat de integrarea tarii noastre in spatiul Schengen. In acest context, grupul Agroland beneficiaza de o pozitie favorabila, modelul de business integrat asigurand un lant de aprovizionare scurt, care ne permite un grad ridicat de flexibilitate in stabilirea preturilor. Productia in crestere de furaje face ca necesarul intern dedicat platformei avicole si segmentului de retail sa fie acoperit in mare parte de fabricile noastre. In ceea ce priveste ouale de consum, deficitul global se mentine, ceea ce contribuie la imbunatatirea marjelor pentru producatorii locali, precum Agroland, si sustine o cerere tot mai mare pentru ouale produse in Romania, in special pe pietele din Europa de Vest", spune Horia Cardos, fondator si CEO al grupului Agroland.
Grupul Agroland continua si in acest an investitiile in aceste doua verticale de business. In prezent, grupul desfasoara un proces de extindere a fabricii de furaje de la Isalnita, estimat sa fie finalizat pana la finalul acestui an. De asemenea, Agroland a achizitionat recent prima ferma de productie a oualor ecologice infiintata in Romania, cu o capacitate anuala estimata la 3 milioane de oua BIO. Aceasta entitate se va alatura grupului la inceputul lunii mai si va raspunde cererii tot mai mari pentru produse sustenabile si cu valoare adaugata.
In ceea ce priveste segmentul de retail, la finalul primului trimestru din 2025, grupul Agroland opera 89 de magazine proprii, dintre care 71 de magazine traditionale si 18 magazine in format MEGA. In primele trei luni ale anului, acestea au inregistrat o crestere de 22% a numarului de clienti, la 357.000 de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 3% in comparatie cu perioada similara din 2024, ajungand la 81 de lei. Grupul se asteapta ca magazinele francizate sa obtina rezultate comparabile, avand in vedere marfurile achizitionate in primul trimestru din 2025.
Actiunile Agroland Business System si Agroland Agribusiness sunt listate pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti incepand din 2021, sub simbolul AG si respectiv AAB. Grupul Agroland a raportat pentru 2024 un profit net de 7,6 mil. lei, in crestere cu 62% comparativ cu rezultatul net din 203, la venituri de 316 mil. lei, plus 7%.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.