09.02.2025, 18:00 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Generatia Z sustine sustenabilitatea, dar exista o contradictie intre valorile lor ecologice si obiceiurile de consum, fiind atrasi de moda fast-fashion, care ofera produse ieftine si accesibile. Desi sunt constienti de impactul negativ al industriei asupra mediului, tinerii sunt influentati de trendurile din social media si de preturile reduse, ceea ce le pune dificultati in a adoptarea unui comportament de cumparare etic.
Generatia Z a fost numita "generatia sustenabilitatii". Nascuti intre 1997 si 2013, 58% dintre consumatorii din aceasta generatie cauta sa achizitioneze produse provenite din surse sustenabile. Dintr-un articol din The Conver-sation, reiese ca tinerii australieni din Generatia Z declara ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru branduri care au un impact pozitiv asupra societatii. Pe de alta parte, asistam la ascensiunea modei fast-fashion, oferita de retailerii online direct catre consumatori, precum Shein, Temu si Boohoo. Doar Shein a generat venituri de 32,5 mil-iarde USD (48,3 miliarde AUD) in 2024 - o crestere de 43% fata de 2022.
Exista aspecte contradictorii legate de obiceiurile de cumparaturi ale Generatiei Z si de modul in care acestea deseori nu se aliniaza cu valorile lor. Pe de o parte, isi doresc un articol de imbracaminte nou, considerabil mai ac-cesibil daca este achizitionat de la un brand de moda fast-fashion. Pe de alta parte, sunt constienti de daunele asupra mediului. Ce explica aceasta disonanta cognitiva?
Cititi articolul integral pe Business MAGAZIN
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
12.03.2025, 00:07