×

Opinii

Daca tinerii de astazi au pretentii si cer sustenabilitate si transparenta, cum se face ca tocmai...

Daca tinerii de astazi au pretentii si cer sustenabilitate si transparenta, cum se face ca tocmai de pe urma lor creste in stil fabulos un site chinezesc, cu lucruri ieftine si produse cine stie unde?

14.07.2024, 09:29 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Shein a inceput sa domine lumea comertului electronic de fashion peste noapte. Modelul de afaceri functioneaza ca Amazon - o piata online extinsa reuneste aproximativ 6.000 de fabrici de imbracaminte din China sub eticheta Shein, in timp ce software-ul de management intern colecteaza date aproape instantanee despre articolele care se vand si care nu, pentru a creste vizibilitatea articolelor populare. In Romania, Shein a inceput sa fie disponibil in jurul anului 2019. Platforma si-a extins in perioada pandemiei operatiunile in mai multe tari din Europa. Popularitatea sa a crescut rapid datorita unui factor principal, care tot din perioada pandemiei intrase pe piata din Romania - aplicatia TikTok. Shein a identificat rapid potentialul TikTok ca platforma de marketing si a inceput sa colaboreze cu influenceri populari, dar nu s-a limitat doar la aceste colaborari; Shein a lucrat si cu micro-influenceri, care au audiente mai mici, dar cu un engagement mai mare. Influencerii prezinta adesea "hauluri" Shein, unde isi arata achizitiile recente, discuta despre calitate, stil si preturi. Aceste videoclipuri au devenit extrem de populare, generand milioane de vizualizari si interactiuni. De asemenea, Shein incurajeaza activ utilizatorii sa posteze continut generat de ei, prezentandu-si achizitiile si stilurile personale. Acest tip de continut autentic si nefiltrat rezoneaza puternic cu audienta TikTok, care apreciaza sinceritatea, originalitatea si naturaletea. Shein recompenseaza adesea utilizatorii care creeaza continut de calitate cu vouchere si reduceri, incurajand astfel si mai multa activitate pe platforma. In plus, integrarea "comertului social" pe platforme precum TikTok estompeaza si mai mult granitele dintre scroll si shopping: utilizatorii nu trebuie sa fie pe un site sau o aplicatie de a unui retailer ca sa interactioneze cu produsele lor. Feedurile lor de socializare ii incurajeaza frecvent sa cumpere prin reclame directe, influenceri sau chiar prieteni/colegi.

De ce Shein este considerat un brand neetic si nesustenabil? In spatele succesului de marketing al Shein se ascund acuzatii legale de incalcare a drepturilor de autor si un control intens din partea SUA asupra presupuselor practici de munca fortata si a conditiilor inumane pentru lucratorii care produc hainele extrem de ieftine. Impactul negativ asupra mediului, conditiile precare de munca, copierea designurilor si marketingul inselator sunt doar cateva dintre motivele pentru care Shein este considerat un brand problematic. Shein nu se aliniaza practicilor etice si sustenabile. Compania lasa in urma aproximativ 6,3 milioane de tone de dioxid de carbon pe an - un numar care e cu mult sub tinta de 45% de reducere a emisiilor globale de carbon pana in 2030, despre care ONU a spus ca este necesar ca brandurile de moda sa le implementeze pentru a ajuta la limitarea incalzirii globale. In ciuda tuturor, poate cea mai mare controversa cu privire la Shein este tratamentul pe care il sufera angajatii sai, care se chinuie in fabricile chinezesti in conditii improprii. Un documentar de la Channel 4 din Marea Britanie a constatat ca angajatii Shein lucrau in ture de 75 de ore cu foarte putin timp liber. De asemenea, Public Eye a lansat un raport detaliat in noiembrie 2023, in care acuzau Shein ca a incalcat legile muncii din China. Grupul a angajat cercetatori chinezi independenti pentru a urmari procesul de fabricatie si ambalare al Shein atat in China, cat si in Europa si a descoperit ca multi administrau fabrici informale infiintate in cladiri rezidentiale. Grupuri de advocacy si jurnalisti au descoperit, de asemenea, ca anagajatii lucreaza in ateliere nesigure, fara protocoale de siguranta precum ferestre si iesiri de urgenta. Multi au lucrat, de asemenea, fara contracte sau cerinte de salariu minim, permitand astfel companiei sa nu isi plateasca in mod corespunzator angajatii. Shein a mai fost acuzat si de insusire culturala pentru utilizarea desenelor si simbolurilor traditionale din diferite culturi fara permisiune sau recunoastere. Brandul s-a confruntat cu reactii pentru utilizarea simbolurilor religioase, modelelor indigene si stilurilor de imbracaminte traditionale in produsele sale. Acest lucru a ridicat intrebari cu privire la etica si importanta respectarii si valorificarii diverselor culturi.

Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Oana Ionita este Social Media Manager, BUSINESS Magazin, Ziarul Financiar, DA Premium

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare