×

Accesează
contul existent

Zf 24

EY: O treime dintre romani vor aloca 300-500 lei pentru masa de Paste, iar un sfert intre 500 lei...

EY: O treime dintre romani vor aloca 300-500 lei pentru masa de Paste, iar un sfert intre 500 lei si 1.000 lei. 45% dintre ei estimeaza cheltuieli mai ridicate cu pana la 10-20% fata de 2024

17.04.2025, 13:46 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Aproximativ o treime dintre romani (35%) planuiesc sa cheltuiasca intre 300 lei si 500 lei pentru masa de Paste, iar un sfert intre 500 lei si 1.000 lei, in conditiile in care 45% dintre ei estimeaza cheltuieli mai ridicate cu pana la 10 - 20% fata de 2024, arata un sondaj EY.

Un procent de 17% dintre consumatori au in plan sa aloce peste 1.000 lei pentru masa de sarbatori, iar 22% aloca sub 300 lei.

De asemenea, 10% estimeaza ca vor cheltui in acest an cu peste 30% mai mult fata de Pastele trecut, iar 22% anticipeaza cheltuieli similare sau mai mici.

In ceea ce priveste cadourile, 61% dintre respondenti asteapta reduceri pentru a cumpara ceva de Paste, ia 41% urmaresc atat oferte online, cat si in magazine. O treime dintre consumatori se concentreaza doar pe mediul online.

Pentru cadouri, 47% aloca pana la 400 lei, 37% intre 400 si 1.000 lei, iar 16% peste 1.000 lei. Doar 26% au economisit in prealabil pentru aceste cheltuieli.

Marea majoritate a romanilor nu au planificat nicio vacanta in perioada Pastelui sau de 1 Mai (85%), doar 15% dintre respondenti spunand ca au achizitionat bilete de avion sau pachete turistice.

Pentru urmatoarele sase luni, 36% intentioneaza sa aloce intre 250 si 500 lei lunar pentru divertisment si relaxare, iar 38% intre 50 si 250 lei pentru sport.

Calitatea (98%) si pretul (97%) domina deciziile de achizitie, urmate de proximitatea magazinului si provenienta produselor. Livrarea la domiciliu, sustenabilitatea si brandul sunt mai putin importante. Pentru alegerea retailerilor, pretul este prioritar, urmat de proximitate si increderea in comerciant. La electrocasnice, recenziile sunt esentiale, iar la imbracaminte conteaza reducerile si usurinta returnarii.

"In 2025, romanii demonstreaza o abordare prudenta in pregatirea sarbatorilor de Paste, aproape toti respondentii punand calitatea si pretul pe primul plan, in timp ce maximizeaza valoarea prin reduceri si comercianti cu profil discount. Aceasta combinatie de traditie si pragmatism economic arata adaptabilitate in fata provocarilor financiare.",a comentat Georgiana Iancu, Partener, liderul sectorului de Retail si Produse de Consum, EY Romania.

In ciuda cresterii preturilor, 50% dintre respondenti vor continua sa cumpere alimente proaspete, 49% produse de ingrijire personala, 35% alimente procesate si 31% electrocasnice mari, chiar si la preturi mai ridicate. In schimb, pentru produsele neesentiale, precum imbracamintea sau articolele de lux, multi opteaza pentru alternative mai ieftine sau reduc achizitiile. In ceea ce priveste iesirile la restaurant, 45% declara ca vor reduce frecventa meselor in oras.

Planuri financiare pentru urmatoarele sase luni

Alimente: 34% vor cheltui intre 500 si 1.000 lei lunar. Igiena personala: 43% aloca intre 250 si 500 lei lunar. Educatie: 25% aloca intre 50 si 250 lei lunar. Economii si investitii: 25% intentioneaza sa aloce peste 2.000 lei lunar, un semn de prudenta.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare