02.01.2025, 18:52 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Acum 8 ani, Trump si Brexit-ul au starnit temeri ca social media influenta realitatea. Acum, aceasta naratiune se prabuseste, arata o analiza complexa a POLITICO.
Cand Donald Trump a castigat in 2016, social media a fost blamata. Nu si de data asta.
Prima victorie a lui Trump in alegerile prezidentiale din SUA din acel an - plus votul soc din Regatul Unit de a parasi Uniunea Europeana - au facut ca vocile critice de pe ambele maluri ale Atlanticului sa caute o explicatie. Si au gasit-o: social media.
In cazul Brexit-ului, argumentul era ca alegatorii au fost "spalati pe creier" de compania de date obscura Cambridge Analytica; in cazul lui Trump, erau trolii rusi.
"Toata lumea spunea ca tehnologia este de vina" a declarat Reece Peck, profesor asociat de jurnalism si comunicare politica la City University of New York. " Ca acesti algoritmi sunt de vina".
Ce a urmat? Aproape un deceniu de neliniste cu privire la dezinformare. Legislatorii se framantau in legatura cu ideile pe care platformele de social media ar trebui sa le permita sa se propage si ingrijorare cu privire la modul in care toate acestea corodau irevocabil fundamentele societatii.
O industrie vibranta - numita "Big Disinfo" - a luat nastere pentru a lupta impotriva informatiilor "false". ONG-urile au investit bani in grupuri care promiteau sa apere democratia impotriva "comerciantilor de minciuni" .
Cu toate acestea, nu toata lumea a fost convinsa de amenintarea online-ului. In zilele de dupa alegerile din 2016, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a spus ca exista "o profunda lipsa de empatie in a afirma ca singurul motiv pentru care cineva ar fi putut vota asa cum a facut-o este pentru ca a vazut stiri false ".
8 ani mai tarziu, dupa a doua victorie decisiva a lui Trump, punctul de vedere al lui Zuckerberg a capatat o noua rezonanta.
"De data aceasta, nu exista niciun mare mister de genul, wow, de ce s-a intamplat asta?" a spus Kelly McBride, cercetator in etica media la Institutul Poynter.
" Nimeni nu a fost pacalit sa voteze pentru Donald Trump ".
Vedeti aici articolul integral de pe Aleph News.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.