×

Accesează
contul existent

Companii

Romania are sanse mici sa prinda turismul de masa din Bulgaria sau Grecia, dar poate atrage...

Romania are sanse mici sa prinda turismul de masa din Bulgaria sau Grecia, dar poate atrage turistii individuali pe diferite nise. "Putem creste cu 20% pe an, iar in 7 ani putem ajunge la 10 milioane de turisti straini"

12.03.2025, 17:30 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ Turismul de incoming contribuie cu doar 15% la sectorul ospitalitatii, in timp ce masa critica e reprezentata de turistii autohtoni ¬ Pentru cei care vin, Bucurestiul este in continuare destinatia preferata. Statiunile balneare, vizitele la crame, turismul de aventura, cultura si istorie, marea, muntele si traditiile locale sunt o parte din paleta turistica a Romaniei, insa cunoscute, in special, de romani si mai putin de straini. Turismul de incoming, adica venirea turistilor straini in Romania, contribuie cu doar 15% la sectorul ospitalitatii, in timp ce masa critica e reprezentata de turistii autohtoni, romanii care calatoresc in tara. In cifre absolute, din 14,4 milioane de turisti care s-au cazat in hotelurile si pensiunile din Romania, doar 2,3 milioane au fost straini. "Putem creste cu 20% pe an, iar in sapte ani putem ajunge la 10 milioane de turisti straini", sustine Adi Voican, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism si fondator al Bibi Touring. Cresterea insa nu ar trebui sa se bazeze pe un turism de volum, ca in Bulgaria sau Grecia, unde pachetele ieftine reusesc sa atraga milioane de oameni in fiecare an. Turismul romanesc nici nu ar putea sa suporte volume mari de turisti, niciun fel de infrastructura nu ar permite acest lucru, de la drumuri, hoteluri, aeroporturi la atractii turistice. Asta nu inseamna totusi ca Romania nu ar putea atrage turisti, insa nu ar trebui sa se uite la cele mai importante destinatii, care si-au construit strategia acum cateva decenii si care au crescut si mentinut turismul de incoming cu eforturi sustinute an de an. Turismul romanesc ar trebui sa isi promoveze punctele tari, care exista, si sa vorbeasca mai putin de punctele slabe. "Nu ne lipseste produsul turistic, avem unul chiar bun, sunt lucruri de imbunatatit, dar nu stam rau la acest capitol", precizeaza el.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare