×

Accesează
contul existent

Companii

Romania este o tara foarte atractiva pentru marii investitori in retail. Lidl apasa pedala de...

Romania este o tara foarte atractiva pentru marii investitori in retail. Lidl apasa pedala de acceleratie la podea: "Vrem sa mai deschidem 200 de magazine pana in 2030"

14.02.2025, 00:08 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ Lidl a intrat in Romania in 2011 si, an de an, a deschis noi magazine, de regula peste 10, in unele perioade chiar peste 20. Acum, nemtii accelereaza dezvoltarea ¬ Retailerul e liderul comertului, cu afaceri de 21,8 mld. lei in 2023, plus 18%, si circa 370 de magazine. Discounterul german Lidl, liderul comertului autohton dupa cifra de afaceri, anunta unul dintre cele mai ambitioase planuri de expansiune: 200 de noi magazine in Romania pana in 2030. "Vom continua sa crestem, planul nostru fiind ca pana in 2030 sa deschidem 200 de magazine in plus. Suntem consecventi cu dezvoltarea operatiunilor Lidl in Romania, iar tara este una importanta pentru intregul grup", spun reprezentantii grupului. Compania vorbeste totodata de posibilitatea de a deschide si magazine mai mici decat pana acum, nemtii fiind cunoscuti pentru faptul ca aveau o serie de dimensiuni standard de la care nu prea se abateau. "Pentru urmatorii ani vizam o expansiune accelerata si o extindere teritoriala semnificativa (...). Bugetul de investitii pentru 2025 reflecta toti acesti factori, precum si o flexibilizare a strategiei de expansiune si constructii, astfel incat sa raspundem cat mai bine nevoii de proximitate." Retailerul are local aproape 370 de unitati, dintre care 12 inaugurate anul trecut. Lidl a intrat in Romania in 2011, cand a preluat peste 100 de unitati de la Plus Discount, pentru ca apoi sa se extinda de la zero. An de an, compania a deschis noi magazine, de regula peste 10, in unele perioade chiar peste 20. Acum, nemtii accelereaza dezvoltarea. "Romania este o piata deschisa, dinamica, cu potential major de dezvoltare, insa in ceea ce priveste anul 2025 gradul de incertitudine ramane ridicat. Instabilitatea politica care continua si anul acesta, ca urmare a noilor alegeri electorale, instabilitatea economica cauzata de deficitul bugetar, precum si tensiunile sociale se reflecta in mediul de business." In acelasi timp, mediul de afaceri este influentat in mod pozitiv de o serie de factori favorabili, asa cum sunt dezvoltarea infrastructurii, intrarea cu drepturi depline in spatiul Schengen, investitiile din fonduri ale Uniunii Europene sau programul Visa Waiver. "Fiecare dintre acestea reprezinta o oportunitate pentru dezvoltarea mediului de afaceri si atragerea investitorilor in spatiul romanesc."

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare