LG G5
  rating 4,62 din 5
din 58 review-uri

Petru despre LG G5

Cel mai nou telefon al celor de la LG inoveaza la foarte multe capitole. Unul dintre acestea este introducerea la nivelul terminalului a doua camere foto pe partea din spate. Daca ar fi sa privim retrospectiv, am putea spune ca inovatia a fost lansata prima data de catre HTC prin modelul M8, dar fata de acest model LG a ales ca cele doua camere sa vina cu alte functii pe care le vom aminti curand. Trendul camerelor duale se pare ca incepe sa prinda contur tot mai mult, deoarece Huawei si-a prezentat noul terminal P9 care se pare ca va veni si el tot cu doua camere atasate pe spate. Exista informatii si in directia faptului ca viitorul Iphone 7 al celor de la Apple va veni de asemenea cu doua camere. Nu stim inca ce functii vor avea aceste doua telefoane amintite, dar in ceea ce priveste telefonul LG G5 am avut ocazia sa testez capabilitatiile foto/video ale acestui telefon. Nu stiu daca in anul 2016 mai exista vreun flagship care sa nu faca poze de calitate buna, asa incat diferenta trebuie sa fie facuta de alte aspecte relevante. In ceea ce priveste aptitudinile fotografice ale telefonului LG G5 pot sa afirm, fara drept la replica, faptul ca pozele realizate de acesta sunt absolut minunate. Culorile sunt naturale, iar calitatea pozelor este deosebit de buna. Bun, acum vine intrebarea principala. De ce avem nevoie de cele doua camere? La HTC M8 cele doua camere erau folosite in acelasi timp pentru a ajuta la focalizarea imaginii si pentru a produce unele efecte mai deosebite. In schimb, LG G5 permite folosirea individuala a fiecarei camere, asa incat vom putea folosi camera normala (de 16 mpx) atunci cand vom dori sa facem o poza simpla asa cum putem face cu orice alt telefon. In schimb, cealalta camera (8mpx), denumita wide (adica larga), permite ca in cadrul fotografiei sa fie surprins un cadru mult mai larg si incapator, permitand un camp de vedere de pana la 135 de grade. Daca doriti sa surprindeti un cadru cu toti prietenii dumneavoastra, aceasta caracteristica este ideala pentru asa ceva. Camera frontala este de 8 mpx, iar calitatea pozelor facute de aceasta este de asemenea extrem de buna. Focalizarea laser este foarte rapida. Led-ul blitz este suficient de luminos pentru ca pozele facute noaptea sa fie de calitate. Telefonul filmeaza la calitate 2160p cu 30 fps, iar filmarea este la randul ei de foarte buna calitate.

Alte puncte PRO:

- Stabilizarea optica isi face treaba cu brio;

- Utilizarea comenzilor vocale pentru declansarea fotografierii este foarte folositoare;

- Avem 10 filtre live pe care le putem folosi atunci cand dorim sa fotografiem sau sa filmam;

- Modul HDR poate fi setat pe automat;

- Beneficiem de 7 moduri de fotografiere: panorama, aliniere (prin care putem face vine-uri de 3 secunde), multi vedere (in care putem activa toate cele 3 camere, asa incat sa surprindem intr-o singura fotografie mai multe persoane/aspecte), detasare, modul automat, modul interval timp (prin care filmarea se va derula rapid) sau redare lenta.

- Stabilizarea optica este deosebit de buna, atat la fimare cat si la fotografiere.

- Camera wide permite un camp vizual mai mare decat cel perceput de ochiul uman, asa incat veti putea captura o imagine mai larga decat veti putea vedea .

La aspectul Camera telefonul sta deosebit de bine. Aspecte contra nu prea am gasit, insa totusi anumite caracteristici pot fi imbunatatite. Critica mea se va indrepta inspre camera wide, care desi este inovativa poate fi perfectionata in viitor. Cei 8 mpx nu ofera o calitate atat de buna a fotografiei, iar in conditii de luminozitate scazuta pozele par putin spalacite, nebeneficiind de niveluri de expunere atat de bune spre deosebire de cealalta camera. Cu toate acestea, s-ar putea ca prin unele update-uri software sa nu mai existe absolut nicio problema cu privire la acest aspect. Sincer sa vad spun, as fi vrut si o camera fontala care sa ofere o caracteristica wide. Pe Samsung Galaxy S7 Edge exista un mod "mini-panorama" prin care se poate largi cadrul de fotografiere al camerei frontale. O astfel de caracteristica ar fi fost benefica si pe LG G5 .