Transfagarasanul, drumul national 7C, incepe in localitatea Bascov, judeţul Argeş, trece pe langa mai multe lacuri situate pe raul Arges - Budeasa, Valcele, Zigoneni - si traverseaza Muntii Fagaras pe langa lacul de acumulare Vidraru, ajungand in localitatea Cârtişoara din judeţul Sibiu, la intersectia cu DN1 intre Sibiu si Brasov. In total: 151 kilometri.
Cea mai mare altitudine la care ajunge soseaua este de 2042 metri, in apropierea tunelului de langa Lacul Balea, fiind al doilea cel mai inalt drum din tara noastra, dupa Transalpina, care ajunge pana la 2145 metri. Unul dintre tunelurile traseului, Capra-Balea, este cel mai lung din tara, avand lungimea de 887 metri.
Constructia Transfagarasanului a durat din 1970 pana in 1974 si a fost nevoie de disclocarea a trei milioane de tone de roca, 830 lucrari transversale si 290.000 metri cubi de zidarie. Alte materiale folosite: 20 tone de dinamită, 3.573 tone de ciment, 89 tone de oţel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patraţi de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de ţeavă, 50 tone de confecţii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietriş, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.
Initiativa construirii i-a apartinut lui Nicolae Ceasusescu, care si-a dorit sa existe un drum prin munti care sa faca legatura dintre Muntenia si Translivania. Forta de munca a fost alcatuita din militari, constructori civili, detinuti. Multi au fost cei care nu s-au mai intors de acolo si, desi cifrele oficiale indica doar 40 de morti, cei care au lucrat acolo estimeaza un numar mult mai mare.
In memoria celor care si-au jerfit viata pentru constructia Transfagarasanului au fost ridicate doua monumente - unul la cota 1200, "Poarta Genistilor" si al doilea la cota 1600, "Poarta Intalnirii".
In perioada 1 noiembrie - 30 iunie Transfagarasanul este inchis, dar perioada poate fi decalata in functie de conditiile meteo.
Transfagarasanul a fost inclus in anul 2016 de catre jurnalistii de la The Telegraph intr-un top 10 al celor mai frumoase trasee de vacanta care pot fi facute de turisti la volanul propriei masini, clasandu-se pe locul noua.
In anul 2009 Jeremy Clarkson si echipa sa de la Top Gear au testat drumul cu trei masini: un Aston Martin DBS V12 Volante, un Ferrari California si un Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder. La finalul traseului Jeremy Clarkson a afirmat ca Transfagarasanul este "cel mai frumos drum din lume".