13.02.2025, 16:28 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Rogalski Damaschin publica raportul "Crizele anului 2025", care contine rezultatele unei cercetari despre vulnerabilitatile de reputatie cu care companiile se pot confrunta pe parcursul acestui an. Demersul a avut loc in cadrul platformei Insight Lab, care este menita sa ofere date profesionistilor din comunicare pentru ca acestia sa ajute companiile sa isi adapteze strategiile de comunicare nevoilor actuale.
Cercetarea, facuta in randul unor publicatii si jurnalisti din toate domeniile, s-a desfasurat la inceputul lui 2025, un an care se anunta complicat din multe puncte de vedere. In contextul schimbarilor de pe scena politica si al masurilor economice adoptate in ultimele luni, agentia a dorit sa afle care sunt industriile in care companiile risca cel mai mult sa treaca prin crize reputationale in 2025 si sa ofere informatii valoroase pe baza carora brandurile sa se poata pregati pentru astfel de situatii.
Rezultatele cercetarii arata ca toate industriile sunt expuse pericolului crizelor de reputatie, dar cele mai vulnerabile sunt cele sistemice, care asigura functionarea economiei la nivel macro, precum si cele care nu mizeaza pe narativul de companie locala sau de companie care creeaza locuri de munca pentru romani. Iar pentru a face fata crizelor, brandurile trebuie sa pregateasca un set de instrumente cu ajutorul carora sa poata imbunatati comunicarea cu publicul.
Alegerile prezidentiale, principala sursa de criza pentru mediul de afaceri in 2025Scrutinul prezidential programat in luna mai este vazut de 40.30% dintre respondenti ca fiind principalul factor care va avea impact, in urmatoarele 12 luni, asupra mediului de afaceri. Alaturi de incertitudinea adusa de perioada campaniei electorale si de viitoarele alegeri, jurnalistii considera ca potentiale declansatoare de crize in domeniul de business sunt introducerea unor noi taxe sau cresterea celor existente (38.70%), inflatia (36%) si scaderea cresterii economice (34%).
Cele mai expuse industrii unor posibile crize de comunicareConform rezultatelor cercetarii, jurnalistii au apreciat ca industriile ferite cel mai putin de pericolul crizelor, in acest an, sunt cele vizate de masurile economice anuntate deja sau pregatite de Guvern. Este vorba despre energie (scor de 3.62), petrol si gaze (3.38), industria financiar - bancara (3.36), tehnologia si comunicatiile (3.31), asigurarile (3.21), serviciile pentru piata muncii (3.17), piata imobiliara (3.1), transporturile si mobilitatea (3.07).
Cum ar putea companiile sa comunice mai eficient cu publiculIn fata potentialelor crize, companiile au la indemana un set de instrumente pe care le pot folosi ca sa-si eficientizeze comunicarea cu publicul. Potrivit respondentilor, cele mai utile sunt opiniile si analizele de piata ale companiilor, campaniile de comunicare menite sa arate impactul si rolul companiilor in economie si societate, studiile si cercetarile de piata, campanii de CSR si comunicare a angajamentelor ESG, campaniile de employer branding si comunicarea constanta pe retelele sociale.
Avantaj pentru companiile locale in fata celor straine la capitolul perceptiei publiculuiJurnalistii au fost intrebati si daca situatia politica din Romania si riscurile geopolitice influenteaza perceptia publicului asupra companiilor romanesti si a celor straine, prezente in tara noastra. La intrebarea despre companiile locale a fost inregistrat un scor final de 3,2 din 5, unde 5 reprezinta acordul total, iar la cea despre companiile straine, scorul a fost de 3,6 din 5. Rezultatele arata ca jurnalistii sunt inclinati sa creada ca brandurile romanesti au de castigat in fata celor straine din punctul de vedere al felului in care sunt percepute de consumatori. Totul, pe fondul narativelor care s-au raspandit in spatiul public incepand din perioada campaniilor electorale de anul trecut si care au accentuat polarizarea romanesc/strain.
In acest context, Rogalski Damaschin vine cu o serie de recomandari care sa conduca la strategii de crestere a rezilientei companiilor din toate industriile. Toate rezultatele cercetarii "Crizele anului 2025" si setul de recomandari pot fi consultate la urmatorul link.
Despre Rogalski DamaschinImaginatie pentru rezultate
Viziunea agentiei este de a obtine rezultate pentru clientii sai prin puterea imaginatiei. Contextul in continua schimbare si provocarile cu care ne confruntam forteaza mediul de afaceri sa raspunda in moduri care se aliniaza atat cu obiectivele de crestere, cat si cu asteptarile publicului. Prin exercitiul imaginatiei, agentia descopera perspective de comunicare care exploreaza noi semnificatii, avand ca scop atingerea unor rezultate concrete, masurabile si relevante in afaceri. Agentia isi sustine manifestul "imaginatie pentru rezultate" printr-o cultura a curiozitatii, curajului, empatiei, colaborarii si increderii reciproce.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
18.02.2025, 22:12