×

Accesează
contul existent

Eveniment

80 de magazine Mega Image sau Profi se inchid sau se vand: Consiliul Concurentei va obliga Delhaize...

80 de magazine Mega Image sau Profi se inchid sau se vand: Consiliul Concurentei va obliga Delhaize sa inchida sau sa vanda magazine Mega Image sau Profi, dupa fuziunea dintre cei doi retaileri

19.10.2024, 13:49 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Consiliul Concurentei va obliga Delhaize sa inchida aproximativ 80 de magazine Mega Image sau Profi, dupa fuziunea dintre cei doi retaileri, a spus Bogdan Chiritoiu, presedintele autoritatii de concurenta, la un forum dedicat concurentei in domeniul energetic.

"Daca sunt prea multe magazine, obligam sa vanda din ele. Saptamana viitoare o sa iesim public sa anuntam care sunt magazinele pe care le vom pune in consultare publica din 4 noiembrie. Aici ne uitam la cote de piata, sa nu fie cote de piata prea mari si am introdus un criteriu - sa nu fie o cota mare din total vanzari sau sa nu fie foarte multe magazine. Pot pune ce brand, noi ii vedem la fel. Discutam mai multe variante. Sunt in jur de 80 de magazine (care vor trebui vandute - n. red.)", a explicat Bogdan Chiritoiu.

In acest moment, Profi cu Mega Image au impreuna circa 2.600 de magazine la nivel national. Achizitia Profi de catre grupul Delhaize a fost in valoare de 1,3 mld. euro. Anul trecut, cele doua retele locale Profi si Mega Image au adunat afaceri de 22,8 mld. lei, adica 20,5% din tot comertul modern si 13-15% din tot comertul alimentar romanesc. Ca numar de magazine, ele au aproape 2.700 de supermarketuri si unitati de proximitate, adica 60% din universul de comert modern. Cifrele ridica intrebari in ceea ce priveste puterea combinata a celor doi retaileri de a influenta preturile din piata sau de a impune tarife pentru furnizorii locali.

Bogdan Chiritoiu a explicat cum s-a derulat investigatia Consiliului Concurentei:

"Fuziunea Profi-Mega Image este cea mai complicata operatiune de concentrare economica pe zona de comert alimentar de pana acum. Pe de o parte facem ce faceam noi de obicei cand avem achizitii in retail: ne uitam la magazine, care sunt piete locale. Pentru un client vedem cat este dispus sa mearga ca sa faca cumparaturile si vedem pe un cerc cu raza de 15 minute sa ne asiguram ca are suficient de multe magazine diferite in zona. Este o operatiune pe care incercam sa o terminam in acest an.

Legat de puterea de negociere a unui retailer cu 2.600 de magazine cu furnizorii locali, Chiritoiu a spus ca institutia s-a uitta la acets aspect si a

"Numar de magazine peste cifra de afaceri. Ce facem complet nou la tranzactia asta ne uitam si la amonte - sa vedem si impactul asupra furnizorilor. Am pus deja in dezbatere publica o serie de angajamente pe care vrea Mega Image sa si le ia. Timp de doi ani, cei care vand mult in Mega si Profi, mai mult de 20%, sa nu poata fi delistati decat in conditii exceptionale. Sa aiba o anumita protectie pe doi ani, ca sa poata sa se diversifice."

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare