24.01.2025, 16:43 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
¬ Crizele de medicamente, atat in spitale, cat si in farmacii, continua sa afecteze pacientii ¬ "Au fost apeluri disperate ca lipsesc medicamente, au sunat si medicii", spune Cezar Irimia, reprezentantul Asociatiei pacientilor cu boli cronice ¬ Autoritatile din Sanatate invoca sarbatorile de iarna si inactivitatea distribuitorilor din acea perioada ca motiv pentru lipsa de medicamente ¬ Producatorul local Zentiva a anuntat din octombrie 2024 ca stocul a doua medicamente folosite in spitale se termina in doua luni. Trei luni a avut Ministerul Sanatatii la dispozitie sa rezolve o problema care a ajuns sa lase pacientii din spitale fara doua medicamente la inceputul lui 2025 - un medicament folosit in hemoragiile dupa nastere sau avort si un antiinflamator puternic, ambele produse in Romania, de catre Zentiva. Producatorul a anuntat autoritatile in octombrie ca produsele sale ajung pentru doua luni, adica pana in decembrie. Solutia de criza a fost ca Zentiva sa mai faca o transa din produsul antiinflamator care sa fie livrata din februarie. In ianuarie insa, situatia a ramas in aer. "In prezent, doua medicamente din portofoliul companiei nu vor mai fi produse - maleat de ergometrina (folosit in cazul hemoragiilor - n.red.) si solutie injectabila hidrocortizon 19,6 mg/5ml (antiinflamator - n.red.). Conform reglementarilor in vigoare, compania a anuntat autoritatile in luna octombrie 2024 despre decizia de a incheia productia medicamentelor cu cele doua substante active", au transmis reprezentantii Zentiva. Agentia Nationala a Medicamentului, subordonata ministerului Sanatatii, invoca lipsa de activitate a distribuitorilor in perioada sarbatorilor de iarna ca motiv al discontinuitatilor, adaugand ca dupa 13 ianuarie, programul de lucru s-a reluat si situatia s-a remediat. Totusi, pacientii se plang in continuare de aceleasi probleme, inclusiv dupa 13 ianuarie.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
05.02.2025, 00:07