×

Accesează
contul existent

Banci si asigurari

Paradoxul sistemului bonus-malus e ca e de fapt doar bonus, unde sunt 99% dintre soferi. Cum putem...

Paradoxul sistemului bonus-malus e ca e de fapt doar bonus, unde sunt 99% dintre soferi. Cum putem avea cea mai mare frecventa a daunei auto din UE, dar in acelasi timp 99% din soferi beneficiaza de discounturile sistemului bonus-malus la politele RCA?

25.07.2024, 00:08 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ Sistemul bonus-malus si-a pierdut relevanta de ceva vreme, motivul fiind ca pe masura ce soferii isi reinnoiau politele fara sa aiba un incident auto, in loc sa li se mareasca discountul prin acest sistem la pretul politei RCA, prima ramanea fie neschimbata, fie crestea in loc sa scada ¬ Daca toti soferii ajung in zona de bonus, cine mai finanteaza discounturile oferite de asiguratori daca nu tot cei din zona de bonusare ¬ Intr-un context in care exista schimbari fundamentale peste tot, de ce nu se calibreaza mai bine acest sistem pentru a redeveni relevant? Sistemul bonus-malus, creat pentru a incuraja un comportament prudent in trafic prin care fie se recompenseaza cu un discount la pretul politei RCA, fie se penalizeaza printr-un pret mai mare al politei, ajunge sa isi piarda relevanta. De ce majoritatea soferilor, circa 99%, se afla in zona de bonus in conditiile in care Romania are cea mai mare frecventa a daunelor auto din UE? In prezent, pentru categoria de vehicule destinate transportului de calatori, SUV-uri si autovehicule mixte cu o masa autorizata maxima de sub 3,5 tone, si maxim 9 locuri, segmentul in care se incadreaza peste 3,2 milioane de soferi, peste 45% dintre acesti soferi de automobile sunt incadrati la clasa B8, care ofera un discount de 50% la pretul politei RCA, insemnand aproape 1,5 milioane de soferi care beneficiaza de aceasta reducere. In conditiile in care numarul soferilor care sunt penalizati in zona de malus este de 34.814, insemnand 1% din total, de unde s-ar putea acoperi acele discounturi daca nu prin taxarea sau eliminarea discounturilor mai mici din zona de bonus. Aceasta este situatia cu care se confrunta piata in ultimii ani. Totusi, intrebarea ramane, de ce nu sunt mai multi soferi in zona de malus daca Romania este in varful clasamentului cu cea mai mare frecventa a daunei din UE? Conform legii, in cazul unui accident rutier, soferii vinovati sunt sanctionati cu doua clase in sistemul de bonus-malus. Acest lucru inseamna ca daca un sofer se afla la clasa B8, deci beneficiaza de o reducere de 50% la pretul politei RCA, dupa un accindent in care este vinovat, scade la clasa B6, beneficiind in continuare de un discount, dar unul mai redus, de 30% in acest caz. Avand in vedere ca 99% dintre soferi se afla in clasa de bonus din sistemul bonus-malus, problema pare sa fie modul de sanctionare. De ce nu se trece automat in clasa de malus daca esti vinovat de producerea unui accident?

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare