31.10.2024, 00:05 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
In ianuarie, guvernul regional catalan a creat un oficiu specializat dedicat cresterii investitiilor si comertului cu China. In iulie, portul din Barcelona a aprobat planuri pentru construirea unui terminal cu acces direct la calea ferata a portului pentru masinile electrice pe care China le exporta in Europa.
Luna trecuta, in timpul unei vizite in Beijing a premierului Pedro Sanchez, gigantul chinez din sectorul turbinelor eoliene Envision Energy a incheiat un acord pentru construirea unui parc industrial pentru hidrogen verde de 1 miliard de dolari in Spania.
Activitatea este semn al modului in care Spania incearca sa-si extinda legaturile economice cu China chiar intr-un moment in care tensiunile cu Occidentul sunt in crestere, scrie The New York Times.
"China este un partener economic cheie pentru UE si Spania", arata Carlos Cuerpo, ministrul spaniol al economiei. "Europa trebuie sa-si gaseasca propria cale".
Insa acest lucru este extrem de dificil in conditiile actuale. UE a decis sa-si creasca tarifele pe masinile electrice chinezesti la pana la 45,3% la finalul amplei sale investigatii comerciale care a divizat Europa, riscand masuri retaliatorii din partea Beijingului, potrivit Reuters.
La un an dupa lansarea anchetei, Comisia Europeana va impune tarife aditionale cuprinse intre 7,8% pentru Tesla si 35,3% pentru SAIC, pe langa tariful standard al UE pe importurile auto de 10%.
"China nu este de acord si nu accepta decizia", a anuntat ministerul chinez al comertului. "Am observat de asemenea ca UE a indicat ca va continua sa negocieze cu China", a adaugat ministerul, precizand ca Beijingul spera sa gaseasca "o solutie acceptabila pentru ambele parti cat mai curand posibil".
Votul a divizat cele 27 de tari membre ale UE, atragand sustinere din partea Frantei si opozitie din partea Germaniei. Spania, a patra mare economie a blocului, s-a numarat printre cele 12 tari care s-au abtinut, reflectand modul in care tara priveste China atat ca pe o oportunitate economica, cat si o amenintare, noteaza NYT.
Spania a fost multa vreme in umbra economiilor mai mari ale Germaniei, Frantei si Italiei, insa a avut o crestere de trei ori mai mare decat media UE anul trecut. Recent, FMI a estimat ca economia spaniola va avansa cu 2,9% in acest an, cea mai puternica crestere din randul tarilor avansate industrializate din Vest.
Industria auto este considerata vitala pentru succesul economic al Spaniei. Deja al doilea mare producator din Europa dupa Germania, Spania si-a exportat 87% din productia auto anul trecut.
In primavara, constructorul auto chinez Chery a incheiat un acord de 400 milioane de euro cu compania spanila Ebro-EV Motors pentru a produce masini electrice la o uzina Nissan inchisa din Barcelona. Gomes este optimist ca Spania va obtine un acord si cu MG din China pentru construirea unei uzine de masini electrice.
Asemeni altor tari europene ale caror economii depind de exporturi si lanturi de aprovizionare globale, Spania incearca sa mentina un echilibru intre cooperarea si competitia cu China.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
31.10.2024, 13:31