×

Accesează
contul existent

Business international

Producatorii europeni de componente auto trag semnalul de alarma cu privire la disponibilizari...

Producatorii europeni de componente auto trag semnalul de alarma cu privire la disponibilizari masive

29.10.2024, 22:43 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

¬ 32.000 de locuri de munca au fost eliminate in Europa in primul semestru al acestui an, mai mult decat in timpul pandemiei de coronavirus ¬ De la inceputul pandemiei, piata europeana a masinilor noi a ramas la un nivel foarte modest, iar electrificarea pietei se dovedeste mai lenta decat se anticipase.

Producatorii europeni de componente auto au avertizat recent cu privire la valul urias de disponibilizari din sector, dand vina pe declinul pietei masinilor a continentului si ritmul lent al electrificarii industriei auto europene, noteaza Le Figaro.

"Este cea mai proasta perioada pe care am cunoscut-o si in acelasi timp cea mai dificila din punct de vedere al duratei", a subliniat secretarul general al Asociatiei Europene a Furnizorilor Auto (CLEPA), Benjamin Krieger.

Criza financiara din 2009 a fost de exemplu urmata de o redresare rapida.

32.000 de locuri de munca au fost eliminate in Europa in primul semestru al acestui an, mai mult decat in timpul pandemiei de coronavirus, din cadrul furnizorilor care au 1,7 milioane de salariati in Europa.

Din 2020, au fost anuntate 86.000 de disponibilizari in total, in special in Germania si in Franta. In paralel, doar 29.000 de pozitii au fost create. De la inceputul pandemiei, piata europeana a masinilor noi a ramas la un nivel foarte modest, iar electrificarea pietei se dovedeste mai lenta decat se anticipase.

"Acest lucru creeaza probleme enorme acestei industrii care a investit masiv in tehnologii noi", a subliniat Benjamin Krieger. Cu atat mai mult cu cat doua treimi din companiile din sector erau deja fragile, cu o marja bruta anuala de sub 5%.

Ca si numerosi constructori de autovehicule, producatorii de componente auto cer Comisiei Europene o revizuire a obiectivelor de decarbonizare a automobilului in anii urmatori, in conditiile in care cu Europa vizeaza interzicerea comercializarii masinilor noi pe benzina si motorina in 2035.

Producatorii de componente auto cer in special permiterea in anii urmatori si a altor tehnologii pe langa cea electrica, fie ca este vorba de motoare cu ardere interna mai eficiente sau hibride reincarcabile.

Marii furnizori au fost mai putin afectati pana acum pentru ca Nle-a fost mai usor sa investeasca in alte sectoarei, a subliniat la randul sau presedintele CLEPA, Matthias Zink.

Insa pe masura de piata europeana incetineste, gigantii din sector, cum ar fi Bosch, ZF sau Valeo, au anuntat la randul lor planuri de economii.

ZF a anuntat recent ca 1.800 de locuri de munca va trebui eliminate la santierul din Saarbrucken pana la sfarsitul anului viitor. In plus, alte mii de locuri de munca vor fi pierdute in Germania. Achim Dietrich, presedintele consiliului general al companiei, avertizeaza ca situatia este foarte, foarte grava, potrivit Frankfurter Rundschau.

Reprezentantii CLEPA cer de asemenea Comisiei sa ia masuri pentru a incuraja investitiile in tehnologii noi, cu bugete comparabile cu programele chineze si americane, si electricitate mai ieftina pentru a asigura competitivitatea Europei, mai arata Benjamin Krieger.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare