05.02.2025, 00:03 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Companie : Vestiaire Collective
Fondatori : Fanny Moizant, Sophie Hersan, Sebastien Fabre, Alexandre Cognard, Henrique Fernandes si Christian Jorge (2009)
Sediu central : Paris, Franta
CEO : Maximilian Bittner
Domeniu : e-commerce/second-hand fashion
Total finantari : peste 560 de mil. dolari, atingand o evaluare de 1,7 miliarde de dolari in 2021, dupa o runda de finantare de 210 mil. dolari condusa de SoftBank
Evaluare curenta : 1,1 miliarde de euro, dupa ce a ridicat 3,6 mil. dolari ca parte a unei operatiuni de crowdfunding
Model de business : platforma globala pentru cumpararea si vanzarea de articole de imbracaminte, de incaltaminte sau accesorii de lux
Cifre cheie : peste 5 mil. de articole disponibile pe platforma; 30.000 de noi produse adaugate zilnic; comunitate activa in 70 de tari; peste 2,5 mil. de articole autentificate de la infiintare; venituri de 157 de mil. euro in 2023, cu pierderi de EBITDA de 77 de mil. euro.
Povestea Vestiaire Collective pe larg
Start-up-ul Vestiaire Collective a fost infiintat in 2009 de Fanny Moizant, Sophie Hersan, Sebastien Fabre, Alexandre Cognard, Henrique Fernandes si Christian Jorge, care au vrut sa dezvolte o platforma care sa faciliteze vanzarea si achizitia de produse si articole fashion de lux, potrivit informatiilor de pe site-ul companiei.
Sophie Hersan
Lansata in Franta, Vestiaire Collective s-a extins rapid la nivel global, devenind una dintre cele mai mari platforme de revanzare de moda second-hand premium. In 2017, Alexandre Cognard si Christian Jorge au parasit echipa Vestiaire Collective, potrivit informatiilor pe de paginile lor de LinkedIn. In 2019, si Henrique Fernandes a parasit echipa, conform informatiilor publicate pe pagina personala de LinkedIn.
In timp, start-up-ul francez a atras investitii semnificative din partea unor giganti precum Kering si SoftBank, consolidandu-si pozitia pe o piata pe care concura cu diversi jucatori, precum start-up-ul lituanian Vinted.
Sebastien Fabre
Alexandre Cognard
Astfel, in 2020, compania Vestiaire Collective a atras o prima runda de finantare in valoare de 59 milioane de euro, scrie Tech.eu.
Tot in 2020, aproximativ 80% din tranzactiile companiei aveau loc in afara Frantei, iar finantarea atrasa avea ca scop sustinerea planurilor de expansiune internationala, conform sursei citate. Reprezentantii companiei estimau o crestere semnificativa in Statele Unite, precum si lansarea serviciului de expediere directa al platformei. De asemenea, cu ajutorul noului investitor Korelya, compania franceza avea planuri sa exploreze oportunitatile din Japonia, potrivit Tech.eu.
In martie 2021, Vestiaire Collective a obtinut o investitie in valoare de 178 de milioane de euro intr-o runda de finantare condusa de Kering si Tiger Global Management, iar in septembrie 2021, compania a atras o noua investitie de 210 de milioane de euro - a patra runda de finantare majora, avand ca lideri SoftBank si Generation Investment Management. La acel moment, compania era evaluata la 1,7 miliarde de dolari.
Henrique Fernandes
In 2023, Vestiaire Collective a avut venituri de 157 de milioane de euro in 2023, cu pierderi de EBITDA de 77 de milioane de euro, conform Sifted.eu.
In ianuarie 2024, Vestiaire Collective a deschis o campanie de finantare colectiva pentru a strange cel putin un milion de euro de la investitori individuali, potrivit Reuters. Conform sursei citate, compania avea ca obiectiv sa devina profitabila pana la sfarsitul anului 2024.
Insa, in 2024, Vestiaire Collective a strans 3,6 milioane de dolari ca parte a unei operatiuni de crowdfunding care a evaluat compania la 1,1 miliarde de euro (1,13 miliarde de dolari) - cu 600 de milioane de dolari mai putin decat la finantarea din 2021 cand era evaluat? la 1,7 miliarde de dolari, scrie Sifted.eu.
Christian Jorge
Un moment important in evolutia companiei a fost parteneriatul cu branduri de lux precum Gucci, Burberry si Chloe, care au inceput sa colaboreze cu platforma pentru a incuraja sustenabilitatea in industria modei, arata sursa citata anterior. In 2023, Vestiaire Collective a interzis vanzarea articolelor de fast fashion.
In prezent, compania are milioane de utilizatori in peste 70 de tari si peste 5 milioane de articole disponibile pe platforma - cu 30.000 de noi produse adaugate zilnic, conform informatiilor de pe site-ul propriu. Comisionul perceput variaza in functie de pretul articolului si de tipul de serviciu ales, dar detaliile specifice nu sunt disponibile public.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.