Cea de-a cincea editie a Conferintei de Marketing Cultural este dedicata temei "Centenar in digital" si are loc joi si vineri, la Palatul Sutu din Bucuresti, incepand cu ora 10.00, arata un comunicat remis MEDIAFAX.
Conferinta se va desfasura in zilele de 22 noiembrie, intre orele 10.00 - 18.00, si 23 noiembrie, intre orele 10.00 - 12.00, reunind 15 profesionisti cu activitate in sectorul cultural care vor prezenta proiecte derulate pe parcursul acestui an in muzee de stat, ca initiative private sau in parteneriat.
Prezentarile din prima zi se concentreaza asupra propunerilor actuale ale domeniului: Care sunt cele mai ofertante canale de promovare, care sunt cele mai eficiente principii de storytelling, care este masura in care comunicarea culturala se poate muta in spatiul virtual si care este misiunea institutiilor culturale traditionale intr-un context de comunicare aflat in continua schimbare?
Conferinta va fi deschisa de Adrian Majuru, manager al Muzeului Municipiului Bucuresti, si Carmen Croitoru, managerul Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala.
Temele abordate sunt "Patrimoniul cultural in era digitala", in lectura lui Radu Puchiu, consultant in politici publice si guvernare, "Accesibilizarea imaginilor pentru nevazatori", in comunicarea lui Dorin Moldoveanu si Dan Patzelt, de la Asociatia pentru dezvoltare urbana, "Enciclopedia digitala 1918", un proiect prezentat de Radu Jugureanu, de la Siveco, "100 portrete de tarani", o prezentare sustinuta de Gabriela Radoiu Les, de la Muzeul Etnografic al Transilvaniei, "Istorii despre Marea Unire" de Horia Iova (Muzeul Municipiului Bucuresti) si Ciprian Facaeru (Augmented Space Agency), Platforma digitala "Acum 100 de ani", in prezentarea lui Radu Olteanu, initiator proiect, "Poarta in harta si aplicatiile Muzeului Hartilor", de Ioana Zamfir, de la Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi, "Pe drumul spre Marea Unire - expozitie multimedia interactiva", de Valer Rus, Muzeul Casa Muresenilor din Brasov, "Muzeul Memoriei", descris de Smaranda Pasnicu si Catrinel Bejenariu, co-fondatoare Asociatia Punctart, "Istoria Romaniei spusa in 100 de obiecte de design romanesc", Sabina Baciu, Asociatia Oricum, "Centenarul femeilor din arta romaneasca in digital", in prezentarea lui Cosmin Nasui, Postmodernism Museum, "Comunicare digitala inspirata de anul Centenarului pentru Centrul Expozitional Documentar al UAUIM", de Claudia Popescu, Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" si "Declaram sectorul de carte din Romania in incapacitate de marketing?", o prezentare de Mirela Matyas, de la Blue Masters Marketing. De asemenea, va fi prezentat proiectul Heritart de la Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala.
A doua zi a conferintei este dedicata unor aplicatii practice referitoare la proiectul "Istorii despre Marea Unire", participantii fiind invitati apoi la o vizita ghidata in expozitia tematica "Fizionomii unificatoare, «Toti in unu» - povestea unui proiect de tara", gazduita de Palatul Sutu.
Conferinta se adreseaza unui public divers, format din persoane interesate de oferta culturala pe tema Centenarului, entuziasti ai tehnologiilor digitale, studenti sau specialisti ai sectorului cultural in cautare de noi idei si oportunitati de parteneriat, arata organizatorii.
Evenimentul face parte din seria intalnirilor anuale, inceputa in 2014, cu tema "Identitate vizuala in marketingul muzeal" si continuata cu temele "Educatia muzeala - de la concept expozitional la activitati educative" (2015), "Publicuri si organizatii culturale: practici si tendinte" (2016) si "Revalorizarea patrimoniului cultural - dezvoltarea de noi audiente" (2017).
Conferinta de Marketing Cultural este realizata sub coordonarea unui consiliu stiintific alcatuit din Carmen Croitoru, Anda Becut Marinescu (Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala), Alexandra Zbuchea (Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative), Adrian Majuru, Angelica Iacob si Horia Iova (Muzeul Municipiului Bucuresti).
Comitetul de organizare al simpozionului este alcatuit din Angelica Iacob, Horia Iova si Eliana Radu (Muzeul Municipiului Bucuresti), Alexandru Avram (Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala).