×

Accesează
contul existent

Business international

Alei transformate in pasaje de paradis, planuri de pietonalizare, dezvoltarea infrastructurii...

Alei transformate in pasaje de paradis, planuri de pietonalizare, dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete: cum incearca britanicii sa-si faca viata mai "verde"

20.09.2024, 00:05 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Mai multe dintre orasele nordice ale Marii Britanii transforma pasaje candva neglijate in oaze bucolice, adevarate spatii comunitare pline de arta urbana si gradini de ierburi, scrie Financial Times.

Majoritatea oraselor au fonduri pentru proiecte de spatii publice verzi, insa locuitorii pur si simplu se implica din proprie initiativa. Revitalizarea aleilor respective aduce multe beneficii, de la o sanatate fizica si mentala imbunatatita si legaturi comunitare mai stranse la o igiena mai buna.

Pentru multi "gradinari" care inverzesc aleile, boomul biodiversitatii reprezinta cea mai mare binecuvantare. "Sunt fluturi si albine din abundenta in acest an, ceea ce te face sa simti ca esti in natura, si nu intr-o zona urbana uriasa", spune unul dintre cei implicati intr-un astfel de proiect.

Oxford Street din Londra, care gazduieste unele dintre cele mai faimoase magazine ale capitalei britanice, de la Selfridges la Marks & Spencer, ar putea fi pietonalizata, potrivit unui plan anuntat de primarul orasului Sadiq Khan, noteaza Reuters.

Daca planul acestuia va fi aprobat, Oxford Street s-ar alatura altor huburi de shopping majore ca Times Square din New York si La Rambla din Barcelona care au eliminat complet traficul auto.

Khan a declarat ca planul este de a elimina complet traficul, inclusiv cel de biciclete, pe distanta dintre Oxford Circus si Marble Arch. Biroul primarului nu a precizat cum ar urma sa fie redirectionate.

In Londra, mersul pe bicicleta inregistreaza de asemenea o crestere rapida in ultima vreme: se estimeaza ca in prezent 1,26 milioane de deplasari cu bicicleta sunt efectuate in fiecare zi in capitala britanica, in crestere cu 6,2% fata de 2022 si cu 20% din 2019, iar spre deosebire de restul Angliei, boomul alimentat de pandemie continua, relateaza Bloomberg.

Bicicleta a ajuns sa capete o importanta majora in transportul din Londra.

Sofatul a inregistrat un declin constant in ultimele doua decenii, in timp ce numarul deplasarilor cu bicicleta a crescut de patru ori. Poate ca aceste cifre sunt mari, insa potentialul este si mai mare. Potrivit Transport for London, sau TfL, peste 8 milioane de curse cu masina ar putea fi realizate cu bicicleta.

Aceste cifre se datoreaza dezvoltarii rapide a infrastructurii de ciclism. Aproximativ 22% dintre londonezi locuiesc in prezent la 400 de metri de rute de calitate, potrivit TfL.

Iar de cand Sadiq Khan a devenit primar, reteaua de ciclism a Londrei a crescut de patru ori, a anuntat Transport for London, conform The Standard.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare