14.01.2025, 16:03 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Libris.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de carte din Romania, a inregistrat o crestere semnificativa de 21% a volumului de carti vandute in 2024 comparativ cu anul precedent. Valoarea medie a comenzilor la nivel national s-a situat la 135 lei, in timp ce pentru comenzile internationale aceasta a atins 240 lei.
Performanta cea mai notabila a fost inregistrata in judetul Brasov, care a raportat o crestere de 35% a volumului de carti comandate fata de 2023. O evolutie similara a fost observata si in Iasi, cu o crestere de 33%. Bucurestiul continua sa conduca in topul vanzarilor absolute cu 430.321 de carti vandute, marcand o crestere de 20% fata de anul anterior.
"An de an, alegerile de lectura ale romanilor contureaza o radiografie autentica a intereselor si valorilor societatii. Observam in 2024 o tendinta de echilibru intre literatura clasica si titlurile contemporane, dar si intre lecturile de dezvoltare personala si beletristica, semn ca cititorii romani cauta in lecturile lor atat profunzime, cat si relevanta, introsepectie, raspunsuri la provocarile cotidiene sau desigur relaxare si self-care prin lectura", a precizat Loredana Tudor, marketing manager in cadrul Libris.
Un fenomen interesant care a influentat piata de carte in 2024 a fost popularizarea neasteptata a literaturii clasice prin intermediul platformei TikTok. In mod surprinzator, "Nopti albe" de F.M. Dostoievski a devenit un bestseller in randul generatiei Z, contribuind la pozitionarea autorului rus pe primul loc in topul celor mai vanduti autori ai anului.
"Noile generatii descopera literatura clasica nu doar prin scoala sau familie, ci si pe platformele sociale. Popularitatea lui Dostoievski pe TikTok demonstreaza relevanta lecturii in era digitala. Temele sale, precum opozitia fata de capitalism, dificultatea conexiunilor autentice si fragilitatea relatiilor, rezoneaza profund cu tinerii de azi. Nuvela "Nopti Albe", apreciata ca poveste de dragoste, atrage si datorita popularitatii genului romance in social media. Acest interes viral pentru operele lui Dostoievski s-a reflectat si in cresterea vanzarilor noastre", a punctat ea.
Piata de carte s-a dovedit a fi deosebit de dinamica in mediul online, cu un trafic de pe dispozitivele mobile de trei ori mai mare decat cel de pe desktop. Cluj-Napoca a inregistrat cel mai ridicat procent de accesari mobile, cu 84% din total, urmat indeaproape de Timis si Bucuresti, cu 83%.
In ceea ce priveste distributia geografica a comenzilor pe cap de locuitor, Ilfov, Bucuresti si Brasov conduc clasamentul, in timp ce judetele Harghita, Covasna si Teleorman se situeaza la polul opus.
Prezenta internationala a Libris s-a consolidat in 2024, cu o crestere de 10% a comenzilor din strainatate. Germania, SUA, Franta, Belgia si Marea Britanie au fost principalele piete externe, iar compania a reusit sa isi extinda reach-ul pana in tari precum Coreea de Sud, Kuwait si Taiwan.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.