×

Accesează
contul existent

Companii

Vanzarile de biscuiti sarati au fost la un pas de 1 mld. lei in 2024: brandul romanesc Croco de la...

Vanzarile de biscuiti sarati au fost la un pas de 1 mld. lei in 2024: brandul romanesc Croco de la Onesti domina piata, depasind multinationalele Mondelez si Alka. Brandul Croco s-a vandut de doua-trei ori mai mult decat brandurile TUC si Toortizi anul trecut

10.03.2025, 16:00 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Brandul romanesc de biscuiti Croco a "batut" in vanzari brandurile TUC si Toortizi ale multinationalelor Mondelez si Alka. Croco, produs intr-o fabrica in Onesti (judetul Bacau), detinuta de antreprenorul Damian Mereu, a avut o cota de piata de 19,2% din vanzarile de biscuiti sarati, care au fost la un pas de 1 miliard de lei in 2024, conform datelor companiei de cercetare si analiza de piata Euromonitor International. Damian Mereu a fondat afacerea in 1994 cu o investitie de 20.000 de dolari, suma folosita pentru a cumpara o linie de productie de sticksuri. In timp, Croco a devenit unul dintre cei mai mari producatori de biscuiti din Romania, datorita investitiilor realizate de antreprenor. In 2020, in perioada de lockdown, compania anunta ca a terminat o investitie de 6 milioane de euro pentru cresterea capacitatii de productie si diversificarea gamei, trecand de la covrigii clasici, tip Buzau, la pufuleti, pernite umplute cu ciocolata si doua tipuri de snacksuri sarate. In 2023, fondatorul a anuntat o noua investitie de 12 milioane de euro, incepand cu 2024, pentru ambalare robotizata si noi linii de fabricatie, care ar urma sa fie gata in anul 2026. Astfel, in ultimii cinci ani Croco a ajuns si s-a mentinut in topul vanzarilor, in ciuda concurentei puternice de pe piata. Printre principalii rivali se numara TUC, brand al gigantului Mondelez, cu venituri anuale la nivel global de aproximativ 26,5 miliarde de dolari si prezenta in 160 de tari, si Alka Co, afacere detinuta de familia israeliana Krenzia, care a castigat teren cu brandul Toortizi. Un motiv pentru pastrarea pozitiei de lider este fidelitatea consumatorilor romani fata de un brand traditional cum e Croco.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare