Serviciile financiare traversează o schimbare profundă de paradigmă. Canalele online și mobile pun puterea de decizie și acțiune în mâna clienților și reduc semnificativ importanța sucursalelor și consultanților financiari. În același timp, o nouă categorie de actori, start-upurile FinTech, dezvoltă noi modele de business în care agilitatea și viteza de reacție le asigură succesul. Industria financiară poate face față acestor provocări doar prin schimbarea abordărilor tradiționale și implementarea tehnologiilor digitale.
Schimbarea relației cu clienții
Clienții băncilor și companiilor de asigurări au ajuns la un nivel de sofisticare nebănuit cu doar 5 ani în urmă. Ei așteaptă din partea companiilor cu care colaborează servicii și produse personalizate, experiențe integrate indiferent de canalul de comunicare și interacțiuni rapide și eficiente atunci când au o problemă.
Integrarea tuturor canalelor de comunicare în aplicații de contact-center, aplicațiile mobile dedicate, conectivitatea Wi-Fi de mare viteză oferit gratuit în cadrul sucursalelor oferă oportunități prin care companiile pot colecta informații digitale valoroase legate de așteptările clienților și modul în care aceștia reacționează, pentru a putea anticipa cererile lor și pentru a crește retenția și loialitatea.
63%
dintre clienții băncilor și companiilor de asigurare sunt dispuși să își ofere informațiile personale în schimbul unor servicii sau produse personalizate.
Sursa: Accenture Global Distribution & Marketing Consumer Study, 2017
91%
dintre start-upurile FinTech consideră că lipsa unei infrastructuri și a unor sisteme IT tradiționale reprezintă un avantaj care le asigură agilitatea operațiunilor
Sursa: CapGemini World FInTech Report Survey, 2017
Modernizarea infrastructurii tradiționale IT
Administrarea eficientă a infrastructurilor IT complexe necesită utilizarea de rețele hibride, capabile să beneficieze de avantajele oferite atât de sistemele deschise ce se bazează pe creșterea traficului internet și flexibilitatea cloud-ului public, cât și de sistemele închise ale organizației care asigură control și siguranță sporite. Conexiunile securizate IP-VPN sau soluțiile flexibile SD-WAN permit alocarea optimă a resurselor, securitate maximă a transmisiilor de date, configurarea de rețele virtuale sau gestiunea elementelor de infrastructură terțe prin intermediul unor API-uri. Iar utilizarea de resurse flexible de cloud public sau privat cresc agilitatea și rapiditatea răspunsului dat fiecărui departament din cadrul organizației financiare.
Managementul riscurilor cibernetice și asigurarea complianței cu reglementările de industrie
Datele financiare și bancare ale clienților au fost dintotdeauna o resursă vânată de crima organizată cibernetică. Instituțiile financiare sunt responsabile de păstrarea acestora în siguranță, fapt ce devine tot mai complicat odată cu diversificarea canalelor de interacțiune și executare de operațiuni financiare. În plus, odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale al UE (GDPR), la costurile potențiale generate de utilizarea frauduloasă a datelor financiare se adaugă și costurile semnificative din amenzi, în cazul în care colectarea și gestionarea datelor personale nu sunt conforme. Protejarea informațiilor digitale necesită o abordare integrată care să includă tot data journey-ul, de la colectare, transport, stocare, analiză și utilizare în business. Pentru atingerea acestor obiective, Orange Business asigură infrastructura, aplicațiile IT și serviciile profesionale prin care ajută companiile financiare în efortul lor de transformare a sistemelor tradiționale în motoare de creștere și dezvoltare a business-ului.
18,3 milioane $
pe companie. Dintre toate industriile, este cel mai mare cost mediu anual asociat atacurilor cibernetice.
Sursa: Accenture-Ponemon Institute Cost of Cybercrime Study, 2017