Digitalizarea afacerilor a creat oportunități vaste de colectare a informațiilor digitale, dar folosirea lor în business pentru a crea valoare adăugată poate fi o reală provocare. Pentru a asigura succesul pe termen mediu și lung, devine esențial ca strategiile de dezvoltare să profite de oportunitățile de piață identificate, pe baza analizei unor cantități mari de date disponibile. Utilizarea tehnologiilor potrivite fiecărui tip de activitate, precum Inteligența Artificială (AI), Internet of Things (IoT – Internetul Lucrurilor) sau sistemele integrate de vizualizare și raportare în timp real sau istoric, cresc eficiența în procesul de luare a deciziilor, creează avantaje competitive, oferă suportul pentru îmbunătățirea experienței de client, excelența operațională și inovarea serviciilor și produselor.
Soluții Orange Business pentru analiza big data
Provocarea de business: implementarea și utilizarea în procesul decizional a sistemelor cognitive care pot anticipa comportamentul clienților și evoluțiile de business
Peste 70% dintre firme
afirmă că au nevoie de sisteme îmbunătățite de analiză a datelor
Sursa: Forrester
Cu ajutorul analizei big data, companiile și instituțiile publice pot evalua tendințe, pot identifica oportunități de business și pot oferi rapid clienților lor serviciile și produsele de care au nevoie. Seturile mari de date colectate din sisteme IoT pot fi combinate cu date externe structurate sau nestructurate, precum înregistrări video sau audio, pentru optimizarea analizelor predictive sau prescriptive.
Experții Orange Business ajută companiile să gestioneze optim provocările ridicate de volumul și diversitatea datelor disponibile și să identifice informațiile digitale relevante. Prin integrarea cu sisteme avansate IoT și puterea masivă de procesare disponibilă în cloud-ul Orange, datele pot fi colectate, structurate, stocate și analizate în mod securizat.
Ecosistem integrat de gestiune a informațiilor digitale
Orange Business – expertiză de talie mondială în managementul informațiilor digitale
- Orange și subsidiara sa Business & Decisions activează la nivel mondial în domeniul recuperării datelor încă din 1992
- Expertiză unică în integrarea unui ecosistem care să asigure întregul Data Journey, de la colectare, transport, stocare, analiză, utilizare și securizare cibernetică și fizică
- Parteneriate tehnologice cu Laboratoarele R&D Orange din întreaga lume (LIG, Grenoble, LIRMM, CEA, INRIA, CNAM, INSERM)
- Posibilitate de integrare a datelor proprii ale companiilor cu seturi noi de date (baze de date anonime colectate din rețelele mobile și Wi-Fi Orange, baze de date deschise etc) ce pot extinde informațiile referitoare la evoluția verticalelor industriale sau comportamentul clienților
- Experiență în implementarea soluțiilor IT&C la specificul diferitelor verticale industriale (banking, asigurări, producție, distribuție, utilități etc) și a diferitelor arii funcționale din cadrul companiilor (marketing, vânzări, resurse umane, logistică, financiar etc)
- Expertiză recunoscută la nivel mondial de cele mai mari companii de analiză (Gartner, PAC).
De la colectarea datelor la business intelligence
Diferențiere
Pe baza comportamentului clienților și a tendințelor de piață identificate prin analiza datelor, companiile își pot ajusta modul în care comunică, pot inova produsele și serviciile și pot modifica modelul de business pentru a-și asigura avantajele competitive și dezvoltarea pe termen mediu și lung.
Clienți mai fericiți
Motivele și comportamentul clienților pot fi înțelese mai bine prin monitorizarea interacțiunilor acestora în magazine sau în mediul online și prin analiza datelor colectate în timp real sau istoric pentru a identifica profile și tendințe. Aceste informații de business pot fi utilizate pentru a defini strategii de comunicare și interacțiuni cu clienții prin care așteptările lor sunt îndeplinite, iar nevoile sunt anticipate.
Excelență operațională
Conform unui studiu EBG, 51% dintre companii plănuiesc să își crească productivitatea și să facă economii prin îmbunătățirea proceselor interne. Colectarea de informații în cadrul fluxurilor operaționale, utilizarea lor pentru alertare în timp real și analiza lor în context și istoric permit:
- anticiparea unor evenimente nedorite
- diminuarea efectelor negative atunci când totuși apar
- creșterea eficienței operaționale, financiare, a activităților de marketing și vânzărilor.
Anticiparea riscurilor
Integrarea sistemelor de protejare a informațiilor pe toate componentele Data Journey, de la colectare până la utilizarea în business, precum și analiza datelor colectate pentru a detecta posibile breșe de securitate sau pentru anticiparea tentativelor de fraudă pot proteja companiile de riscuri financiare, de securitate cibernetică sau fizică, riscuri de reglementare sau reputaționale.