×

Accesează
contul existent

Companii

Cel mai bun an pentru piata de lux din Romania: Care au fost cele cinci vesti care au marcat...

Cel mai bun an pentru piata de lux din Romania: Care au fost cele cinci vesti care au marcat ultimul an - de la venirea Louis Vuitton pe Calea Victoriei la intrarea Hermes pe piata

31.12.2024, 15:45 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Ultimul an a fost pentru piata de moda de lux din Romania unul dintre cei mai efervescenti, daca nu chiar cel mai, de dupa perioada de boom 2007-2008. ZF a identificat asadar cinci evenimente-cheie care au marcat acest sector. Care sunt acestea?

Louis Vuitton a inaugurat magazin pe Calea Victoriei

Brandul de moda Louis Vuitton, unul dintre cele mai importante nume din industria de lux, a deschis un nou magazin la parterul hotelului Athenee Palace Intercontinental de pe Calea Victoriei din Bucuresti. Boutique-ul ocupa atat spatiul lasat liber de Gucci, cat si cel adiacent acestuia, conform datelor ZF.

Magazinul a fost inaugurat oficial pe 3 decembrie, insa pe data de 2 decembrie clientii casei au fost invitati la un tur privat. Tot pe 2 decembrie, seara, a fost inchisa unitatea Louis Vuitton din galeria comerciala The Grand, din cadrul hotelului JW Marriott din Capitala.

Louis Vuitton, marca fanion al grupului LVMH din Franta, a venit direct in Romania in 2008. Atunci, brandul a deschis un magazin de 130 mp in galeria hotelului de cinci stele JW Marriott, in urma unei investitii care a depasit un milion de euro. Acesta avea in portofoliu genti, pantofi si accesorii.

Spatiul actual este insa mult mai mare si are in oferta mai multe produse.

Magazinul Louis Vuitton din Romania a fost inca de la inceput etalonul pietei de lux din Romania, ajungand anul trecut la afaceri record de aproape 100 mil. lei, plus 6% fata de 2022 si duble fata de 2020.

Hermes deschide un magazin in centrul Bucurestiului

Grupul francez Hermes, o afacere de familie ajunsa la cea de-a sasea generatie si unul dintre cei mai importanti actori din industria de lux de la nivel mondial, va intra pe piata locala cu un magazin propriu in centrul Bucurestiului, spun sursele ZF. Oficialii brandului au venit deja la Bucuresti de mai multe ori si s-au uitat dupa spatii potrivite pentru un asemenea butic monobrand. In final, ei au ales ca dezvoltarea retelei proprii sa aiba loc in zona Ateneului din Capitala, mai spun sursele din piata.

Brandul va veni direct, nu in sistem de franciza, acesta fiind modelul de lucru al uneia dintre cele mai exclusiviste marci din lume. In general, pe piata locala, o piata mica si considerata multa vreme a fi subdezvoltata, marcile de lux au preferat sa se dezvolte in sistem de franciza, alegand parteneri autohtoni care cunosc particularitatile din consum si care inteleg mai bine mersul lucrurilor. Totodata, e un risc mai mic pentru brand si mai mare pentru antreprenorul care isi asuma investitia.

Exista insa unele marci internationale din piata de lux care nu opereaza deloc in franciza, preferand astfel sa pastreze un mai bun control asupra afacerii. Este si cazul Hermes.

Intrarea marcii pe piata din Romania - cel mai probabil in 2026 - este cea mai importanta veste din ultimii 16 ani pentru industria locala de lux, dupa ce in 2008 Louis Vuitton deschidea un magazin propriu la Bucuresti.

Zegna a revenit pe piata din Romania dupa un deceniu

Brandul italian de moda de lux Zegna a revenit pe piata din Romania dupa o pauza de un deceniu si a deschis un magazin monobrand intr-o vila istorica din centrul Capitalei. Magazinul este operat in sistem de franciza de catre Terminal of Fashion, compania care detine si francizele locale ale Valentino Garavani sau Dolce & Gabbana. Businessul este detinut de familia Coman, cunoscuta pentru ca a dezvoltat companii in energie (Transenergo) si retail IT (Best Computers).

Magazinul monobrand este amplasat pe strada George Enescu 11, intr-o vila istorica restaurata, ocupand 450 mp desfasurati pe doua niveluri. Spatiul gazduieste piese ready-to-wear, accesorii si articole emblematice, dar ofera si servicii made-to-measure.

Brandul italian ce are o istorie de peste 110 ani a mai fost prezent pe plan local, tot in franciza, insa magazinul ce se afla la parterul hotelului Radisson Blu de pe Calea Victoriei a fost inchis in 2014. Francizatul era Srdjan Kovacevic, antreprenor de origine sarba care a deschis portile pietei de lux in Romania. El a adus pe piata locala mai multe branduri precum Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle sau Emporio Armani. Intre timp, s-a retras din lumina reflectoarelor, iar brandurile, daca ele mai exista azi pe plan autohton, au in spate alti antreprenori, conform informatiilor ZF. La momentul acela, Zegna fusese activ pe piata timp de sapte ani.

Acum, el revine tot in inima Bucurestiului, la cativa pasi de Calea Victoriei, adus de un alt francizat. Terminal of Fashion are in portofoliu brandurile Valentino Garavani, Dolce & Gabbana, Philipp Plein, Billionaire, Ermanno Scervino si, cel mai recent, ZEGNA.

Fratele mai mic al Rolex, Tudor, are propriul butic monobrand la Bucuresti

Compania Chronolink, importatorul brandului de ceasuri Rolex in Romania, ce detine doua magazine si un centru de service sub aceasta marca, a deschis pe plan local, in urma cu un an, si primul butic monobrand al orologeriei Tudor.

Cele doua branduri de top din industria ceasurilor de lux - Rolex si Tudor - sunt parte din aceeasi familie, fiind controlate de Hans Wilsdorf Foundation.

Magazinul Tudor este amplasat in galeria The Grand a hotelului JW Marriott, in spatiul unde a functionat anterior orologeria Galt. El este totodata in proximitatea buticului Rolex din incinta.

Chronolink face parte dintr-un grup de companii care dezvolta afaceri similare de circa 40 de ani, fiind prezent in tari precum Grecia, Cipru si Liban, conform unor informatii anterioare ZF.

Pe piata locala sunt deschise astazi doua magazine monobrand Rolex, unul in cartierul Primaverii si un altul in incinta galeriei comerciale The Grand din cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucuresti. Exista in cadrul aceluiasi hotel si un centru de service.

In 2021, compania a relocat magazinul de pe Calea Victoriei in cartierul Primaverii din zona de nord a Bucurestiului.

Mai multi antreprenori negociaza sa aduca brandul Cartier in franciza

Cartier, un conglomerat de lux cu o istorie de peste 150 de ani, controlat de grupul Richmont, a discutat cu mai multi antreprenori care vor sa deschida un prim magazin monobrand in Romania, spun sursele ZF din piata. Ar fi asadar o intrare in franciza.

Zona aleasa de companie, unul dintre cei mai importanti actori din piata de orologerie si bijuterie de lux, este cea a Ateneului din Bucuresti, mai spus sursele.

In aceeasi zona s-au asezat sau se vor aseza si alte marci de top, si anume Louis Vuitton si Hermes. In regiune, buticuri monobrand Cartier mai sunt la Viena, Kiev si Praga, conform site-ului propriu.

In Romania, numarul brandurilor de lux pe segmentul de haine, pantofi, cosmetice si accesorii este mic prin comparatie cu alte tari, chiar si prin comparatie cu Cehia sau Ungaria, state din regiune unde segmentul acesta este impulsionat de turism.

Astfel, piata locala de lux nu se bazeaza pe turisti, ci doar pe consumatorii locali. O parte dintre acestia isi fac insa si ei cumparaturile peste granita, in orase precum Paris sau Milano, unde numarul de branduri este mult mai mare. Exceptie au facut anii de pandemie.

In acest context, in ultimul deceniu piata de moda de lux din Romania a trecut printr-o serie de mariri si decaderi in incercarea de a-si gasi o directie. Spre exemplu, brandul La Perla a iesit in 2020 din Romania pentru a treia oara, in timp ce Hugo Boss este la al treilea francizat. Si Lancel a inchis singurul magazin, francizatul local al marcii pastrand insa magazinul Gerard Darel, alt brand adus in parteneriat. Avantajul unor branduri operate in sistem de franciza este faptul ca riscurile companiei mama sunt mai mici, la fel si costurile, mai mult, antreprenorii stiu mai bine piata si comportamentul de consum.

Piata de lux din Romania este impartita intre cateva "artere" si zone, mai exact mallul Baneasa Shopping City, Calea Dorobantilor cu Brunello Cucinelli si Distinto, Calea Victoriei cu Burberry si Max Mara si galeria de la parterul hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare