×

Opinii

"Romantizarea vietii" - De ce alege Generatia Z sa vada jumatatea plina a paharului?

"Romantizarea vietii" - De ce alege Generatia Z sa vada jumatatea plina a paharului?

29.06.2024, 08:08 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Ce termen folosim cand spunem ca apreciem lucrurile marunte? Ei bine, generatia Z poate raspunde intr-un singur fel la aceasta intrebare - "romantizarea vietii". Cand pandemia a devenit din ce in ce mai serioasa, "romantizarea vietii" s-a inradacinat aproape literalmente in social media si de atunci a devenit printre cele mai populare trenduri. Romantizeaza-ti viata. E o expresie pe care sigur ai auzit-o tot mai des in ultimul timp de la generatia Z. De unde a pornit? Totul s-a transformat in pandemie, iar lucrurile de care ne bucuram inainte cu atata libertate au disparut brusc si am ramas izolati de tot ce cunosteam - locuri de munca, scoli, calatorit, prieteni si familie, iesit la cafenele oricand, cumparaturi. Totul a devenit brusc interzis. In afara de internet. Asa a luat nastere trendul "romanticize your life", care a reusit sa ia amploare pe TikTok in timpul unora dintre cele mai devastatoare luni ale pandemiei - probabil pentru ca era vorba despre a privi partea buna a vietii chiar si in situatia sumbra in care ne aflam. Social media a devenit in perioada COVID-19 poate singurul loc in care mai aveam libertatea de a fi creativi si de a impartasi asta imediat cu restul lumii, dar si singurul spatiu in care puteam sa pretindem ca exista doar partea plina a paharului.

Conform normelor limbii romane, termenul "romantizare" se refera la actiunea de a prezenta ceva intr-o maniera idealizata, emotionala sau sentimentala, adesea asociata cu idealurile romantismului. In fapt, romantizarea vietii nu e un fenomen atat de complicat de inteles - e cautarea intentionata a frumusetii in lucrurile marunte de zi cu zi - o cafea cumparata in drum spre birou, un weekend petrecut acasa, decorarea unei prajituri facute in casa, scrierea lucrarii de absolvire si multe altele. Poate fi usor si la indemana sa respingi conceptul de romantizare a vietii ca fiind doar un alt trend pe retelele sociale la fel ca multe altele, iar un superficial research pe TikTok chiar poate intari aceasta idee - dar daca incerci sa privesti cu mai multa compasiune, s-ar putea sa gasesti idei autentice (si extrem de simple) despre cum sa fii fericit in orice moment al zilei. Poate ca generatia Z a incercat doar sa se intoarca la "normalitatea" de dinainte de pandemie.

Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Oana Ionita este Social Media Manager, BUSINESS Magazin, Ziarul Financiar, DA Premium

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare